לאחר שהפרשן יעקב ברדוגו הודח מהגשת יומן הערב של גל"צ וטען כי "זו הדחה פוליטית ופחדנית", התייחס לכך לראשונה היום (שני) שר הביטחון בני גנץ בישיבת סיעתו: "תמיד האמנתי שאין מקום לתחנת שידור צבאית במדינת ישראל. אי אפשר לקבל מצב שחיילי צה"ל יעסקו בפוליטיקה - לא במישרין ולא בעקיפין".

"כשמיניתי את ממלאת המקום גלית אלטשטיין לתפקידה, אמרתי לה שאלו הציפיות שלי", אמר גנץ, והוסיף כי "בכל שאר הנושאים, מלוח השידורים, דרך מינוי הכתבים והשדרים – אין ולא תהיה לי שום נגיעה. בנוסף אני בוחן את קידום הוצאת גלי צה"ל מהצבא, ובתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה אנו פועלים למינוי ועדת איתור שתקום בקרוב".

אני לא מתכוון להתייחס לשדר כזה או אחר – משום שבעצם ההתייחסות שלי, אני עשוי לכאורה להעביר מסר פוליטי", טען שר הביטחון: "אני מבקש להזכיר כאן לכל מי שמנסים ליצור מצג שווא מגוחך כאילו אני משתמש פוליטית בתחנה, שלא התראיינתי בגלצ מעל שנה. לא ביקשתי סיקור חיוב ולא אבקש זאת. הדרישה שלי מהתחנה, צריכה להיות ממלכתית ולנהוג בכבוד, ולדאוג שחיילי צה"ל לא יהיו מעורבים בשידורים פוליטית". 

כזכור, ביום חמישי האחרון הדיחה מ"מ מפקד התחנה, גלית אלשטיין, את הפרשן יעקב ברדוגו מהגשת יומן הערב של גלי צה"ל, "וילנסקי את ברדוגו", אותה הגיש בשש השנים האחרונות. כעת תעבור התוכנית לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום, בהגשת ירון וילנסקי בלבד.

יום למחרת התפטר ברדוגו בשידור חי מגל"צ, ואמר: "אלו ימים שחורים לדמוקרטיה. החלטת בנט, שקד, לפיד וגנץ להשתיק את קולי היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא זכות יסוד ולעזאזל השידור הציבורי, מה שברור הוא שלא את הפה שלי הם סוגרים, אלא את קולם של מיליוני ישראלים הם רוצים להשתיק".

במחנה הימין הביעו זעם רב על ההדחה והודיעו כי יחרימו את התחנה. ח"כ אמיר אוחנה, (הליכוד) אמר: "אני אחד מרבים מאוד שאהבו להאזין לברדוגו. אהבתי גם להתראיין אצלו. לאור פיטוריו ועד להודעה חדשה, לא אתראיין עוד בגל"צ. מי שמעוניין להאזין לרדיו צפון קוריאה - שיבושם לו. אני קורא לחברים נוספים המוחים נגד הבולשביזם הזה להצטרף. די למנטליות העבדים. הם זקוקים לנו לא פחות משאנחנו להם".