צמחיית ישראל כוללת מגוון עצום של מינים, והפרחים המוגנים בה הם סמל לשמירת הטבע בארץ, שההצלחה בשימורם ידועה ומהווה דגם לשימור בכל העולם. 

לקראת שבוע שמירת הטבע שייערך השנה בשני סופי השבוע הקרובים, רשות הטבע והגנים מזמינה את הציבור לבקר בתחנות מידע והסברה שיוקמו בסמוך למוקדי פריחה בגנים הלאומים ובשמורות הטבע ברחבי הארץ ולקבל מידע על מסלול הטיול ופרחי הבר שבהם, לצד היכרות עם הכללים לשמירה על הפרחים ועל הטבע והיכרות עם העבודה המקצועית של הרשות לשמירת המינים המוגנים.


בין האתרים המרכזיים שמורת הטבע נחל דישון - כליל החורש: חונים בחניון המסודר וצועדים מערבה בעקבות סימון שביל ישראל  (כחול־כתום־לבן. הטיול כולו עוקב אחר שביל ישראל). עצי כליל החורש, המבהיקים בעונה זו בצבעוניותם, נראים לצד נחל דישון, בחלק שבו ממוקמת תחנת ההסברה. נוסף על יופיו של כליל החורש מתהדרים הנחל וסביבתו בפריחה אביבית של אירוס הדור, פשתה שעירה, ניסנית דו־קרנית, ועוד.


שמורת הטבע גבעת המורה - אירוס נצרתי: תחילת המסלול היא למרגלות מגדל התצפית של קק"ל, שממנו צועדים מזרחה עם סימון השבילים השחור. חולפים על פני מבנה אנטנה גדול ונכנסים לשמורת הטבע בשביל מטיילים צר. בדרך תוכלו להבחין בצמחים אופייניים לבתה הארץ ישראלית, כמו למשל מרווה, כלך, גלונית מצויה ועוד.  אבל הפלא האמיתי מתרחש בעונת הפריחה, בעת שהמסלול משובץ באירוס הנצרתי המרשים. בעונה פורחים פה גם נציגים של צבעונים, כלניות ופרגים. כדי לשמור על הפרחים אנא הקפידו ללכת בשבילים. 


שמורת טבע נחל תבור - תורמוס ההרים: מרחבת החניה צועדים בעקבות השביל האדום עד שמגיעים לנחל תבור. השביל מצפין ונע לצד הנחל, טובל בים של פריחות אביביות ובהמון ירוק וכחול. אחרי כחצי קילומטר מגיעים לקניון המפורסם ובלבו הנחל הזורם בין קירות סלע זקופים. 
להשלמת התמונה יזרמו פה ושם מפלונים קטנים שייקוו בבריכות אינטימיות. כל היופי הזה נראה רק באביב. בעומק הקיץ המראה מרשים הרבה פחות וכמובן גם התורמוסים ייעלמו.