עמותת "המרכז הארצי למקומות הקדושים" שניהלה בשנת הקודמת את אירוע הילולת הרשב"י בהר מירון בו נהרגו 45 בני אדם, זכתה בפטור ממכרז לניהול הילולת ל"ג בעומר 2022. זאת בעקבות בקשת המשרד לשירותי דת, כך עולה מההודעה שפורסמה אמש (שני) על ידי מינהל הרכש הממשלתי. 

ישראל דיסקינד אחיו של שמחה בונים ז"ל שנהרג באסון מסר: "ההחלטה הזו יריקה בפרצוף של משפחות ההרוגים, החלטה שערורייתית והזויה, כך לא מונעים את האסון הבא".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "המרכז הארצי היא עמותה ממשלתית האמונה על הטיפול במקומות הקדושים וזאת בהתאם לחוק ולהחלטות הממשלה. לצורך העברת התקציב הנדרש לביצוע ההילולה, מקודמת ההתקשרות מולה וזאת במקביל להסדרה מלאה של מעמדה כזרוע ביצוע ממשלתית כפי שהיה ראוי שייעשה לאורך שנים רבות אחורה".

"יצויין שבשונה משנים עברו ועל מנת לקיים הילולה בטוחה אושרה החלטת ממשלה ייעודית לביצוע ההילולה השנה ואף אושר מתווה עדכני להילולה. כמו כן,בהלימה להמלצות הביניים של ועדת החקירה הפועלת בימים אלו, מונה פרוייקטור על ידי השר ואף פורסם על ידי המרכז הארצי מכרז למפיק לארוע וזאת בהתאם להנחיית השר והפרוייקטור. עוד יצויין בנוסף כי בימים אלו ממש, המשרד פועל לקידום חקיקה ייעודית הנדרשת ליישום מתווה ההילולה שנקבע", הוסיפו.