בצפון התעוררו הבוקר (רביעי) לרעידת אדמה נוספת וזו לאחר שבלילה התרחשה רעידת אדמה בגליל. ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה הזהיר: "ארבע רעידות אדמה בפרק זמן של כחודש אחד זה הרבה מעבר לנורת אזהרה".

"לפני שבוע חנכנו עם שר השיכון פרויקט במסגרתו חיזקנו תשעה בניינים, וכעת אנחנו בעבודות לחיזוק שניים נוספים", הוסיף ראש המועצה, "אך חצור הגלילית נמצאת על השבר הסורי אפריקאי ואזור זה הינו בעל סכנה גבוהה מאוד מפני רעידות אדמה משמעותיות".

לדבריו, יש צורך גדול מאוד לחזק עשרות בניינים, "יש לנו בחצור הגלילית בניינים שנבנו בשנות ה-50 ונמצאים בסכנה. אני קורא למדינת ישראל להקצות תקציבים במיידי לחיזוק הבניינים הוותיקים. ההיסטוריה מוכיחה כי אחת למאה שנה מגיעה רעידת אדמה משמעותית, הרעידה האחרונה הייתה לפני כ-100 שנים, בואו נתפקח נעשה את זה בזמן ובהקדם לפני שיהיה חלילה מאוחר מידי".

רעידת אדמה, בניין הרוס (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
רעידת אדמה, בניין הרוס (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

ראש רשות נוסף המודאג מאוד מהמצב הוא ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה. צפת ממוקמת על הר ובעבר נחרבה ברעידת אדמה משמעותית, "כל יום שעובר מקרב אותנו לרעש אדמה משמעותי וגדול, הבוקר קיבלנו תזכורת נוספת לסכנה האדירה המתדפקת על דלתנו. על המדינה להיערך ברצינות רבה לרעידת אדמה - זה האתגר הגדול של הצפון, לא פחות ממלחמת לבנון שלישית, הסכנה הגדולה הינה באזור הגליל הן מבחינת הקרבה לשבר הסורי אפריקאי והן מבחינת האופי ההררי של האזור וריבוי מבנים וותיקים".

"רעידת אדמה עוצמתית זו לא שאלה של אם תהיה, זו שאלה של מתי תהיה. ערי הצפון לא יכולים להתמודד עם רעידת אדמה לבדם. אנו דורשים מהמדינה לטפל בסוגיה במידי", הוסיף.