התאגיד מי שבע טיפל בשנת 2021 ב־2,910 מקרים של סתימות ביוב בבאר שבע ובאופקים. מדובר ב־310 מקרים יותר מאשר בשנת 2020, כאשר הסיבה העיקרית נובעת מהשלכת מגבונים למערכת הביוב, שגורמים לסתימות ולגלישות ביוב. השלכת מגבונים לחים לאסלה ושפיכת שומנים לכיור גורמות לנזקים כבדים לתשתיות הביוב הפרטיות והעירוניות. המגבונים, שאינם מתכלים או מתפרקים, סותמים את המעברים בצנרת הביוב הפרטית והעירונית וגורמים לנזקים, להצפות ביוב ולסתימות המשפיעות על שכונות שלמות.

מי שבע מתמודד מדי שנה עם אלפי קריאות בשל סתימות ביוב, ומפעיל צוותים מקצועיים לטיפול בתקלות ברשת העירונית. מנתוני התאגיד עולה כי בבאר שבע טופלו 2,256 מקרים בשנת 2021 ובאופקים 654 מקרים. על פי ההערכות בתאגיד, הסיבה העיקרית לכך היא שהותן של משפחות רבות בבתיהן במסגרת מגבלות הקורונה בשנה החולפת, עובדה שגרמה לצריכת יתר של מגבונים וכתוצאה מכך לסתימות.

מנכ"ל התאגיד מריו לובטקין: "יש להמשיך ולשאוף, עד כמה שניתן, לצמצום התקלות בשל השלכת המגבונים. לכן זו העת לגלות אחראיות אישית ומשפחתית, להימנע מהשלכת מגבונים לחים אל האסלה ולדעת כי גם השמירה על הסביבה טמונה בנו".