מפלגות הימין הפגינו הערב (חמישי) נגד הממשלה בתל אביב וקראו להקמת וועדת חקירה ממלכתית לפרשת הריגול לכאורה של המשטרה נגד אזרחי המדינה.

יו"ר הליכוד והאופוזיציה בנימין נתניהו שלח סרטון ווידיאו שהוקרן בהפגנה: "מסיבות שאינני יכול לפרט איני יכול להיות אתכם, אבל אני אתכם בלב ובנפש, למען זכויות האזרח, למען הדמוקרטיה. אני אתכם בדרישה שתוקם ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את פרשת הריגול החמורה שבה משטרת ישראל מרגלת אחרי אזרחי ישראל. רק ועדת חקירה ממלכתית תגלה מי נתן את ההוראה, מי היה בסוד העניינים, איזה מידע נשאב, מי עשה בו שימוש. אזרחי ישראל דורשים תשובות בלי כסת"ח. רק ועדת חקירה ממלכתית תבטיח שתשובות כאלה ינתנו. רק ועדת חקירה ממלכתית יכולה לגלות את האמת ולהבטיח שמעשים כאלה לא יחזרו על עצמם לעולם. זה יבטיח את הדמוקרטיה".

עוד סיפר נתניהו בסרטון: "יצאתי בשבת לטיול רגלי עם אשתי. פגשנו עולה שאמרה לנו אני עליתי לארץ מברית המועצות. הלכתי מהמשטר ההוא לדמוקרטי ועכשיו אני מרגישה שהדמוקרטיה שלנו בסכנה. היא אומרת לי אנו לא יכולים לקבל את זה". 

חבר הכנסת ישראל כ"ץ (הליכוד) נשא דברים ואמר "אני אומר בשם מיליונים - כולנו בנימין נתניהו. עד לברור העובדות אני אומר שיש לעצור את כל ההליכים. ההמון שהגיע לכאן הערב דורש בשם מיליוני אזרחים במדינת ישראל הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את פרשת האזנות הסתר הלא חוקיות כפי שנחשפה עד עכשיו. כמו שכבר ידוע עוד לפני החקירה ברור שהיה כאן ניסיון בלתי חוקי להפיל ראש משמלה מכהן מטעם הליכוד והימין, להפיל את נתניהו. אני אומר בשם כולכם, בשם המיליונים - כולנו בנימין נתניהו".

חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד: "אני שמח וגאה להיות כאן כי יש כאן אלפי אנשים שאכפת להם ממדינת ישראל. המדינה הזאת נמצאת היום במצב שונה ממה שהכרנו. המדינה הזאת הרבה פחות דמוקרטית ממה שידענו. כשאנו היינו בשלטון הם אמרו לנו אתם לא דמוקרטים. אתם פוגעים בדמוקרטיה. היום אנו רואים בצורה ברורה מי פוגע בדמוקרטיה. הם ברגל גסה פוגעים בכל חלקה דמוקרטית. הם החלו בזה שמשטרת ישראל חדרה לטלפונים סלולריים של אנשים ובעיקר של מקורבי נתניהו כדי להדיח את נתניהו מתפקידו, כי הם לא יכלו לראות את האהדה העצומה שיש לנתניהו. אנחנו לא נשתוק. נמשיך להתעקש עד הקמת ועדת חקירה ממלכתית אובייקטיבית באמצעות הקואליציה והאופוזיציה".

הפגנת הימין נגד הממשלה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת הימין נגד הממשלה (צילום: אבשלום ששוני)

ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד): "הכיכר נצבעת בדגלי כחול לבן. תניפו את הדגל שלנו אל על כדי שכולם בתל אביב יראו את הדגלים היפים האלה. אלפים שנמצאים כאן ומאות אלפים שלא נמצאים ומיליונים שהצביעו לנתניהו להוביל את ישראל כממינה יהודית ודמוקרטית קוראים מכאן הערב, אומרים דורשים ועדת חקירה ממלכתית ולא ועדת מריחה. שמעתם אתמול - אין דברים כאלה. אין גבול להמצאות. חוקרים את עצמם, בודקים את עצמם, אומרים לכם אין כלום. אם אין כלום מדוע אתם מפחדים מוועדת חקירה ממלכתית?. זוהי הדרישה שלנו ואנו לא נרפה ממנה.

הפגנת הימין בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת הימין בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

הממשלה הזאת הקימה כבר שתי ועדות חקירה ממלכתיות על הממשלה הקודמת - דבר שאין לו אח ורע בתולדות מדינת ישראל, והנה בדבר האלמנטרי הזה, בפרשה החמורה ביותר בתולדות המדינה, ריגלו אחרי אזרחי ישראל, מדברים על דמוקרטיה. אז תספרו לי באיזה מדינה דמוקרטית בעולם המשטרה מרגלת אחרי אזרחיה בלי צו שופט. אנו לא מפחדים מוועדת חקירה, אנו דורשים אותה. אנו נצא לעוד כיכר ועוד כיכר ולעוד הפגנה ומחאה. זאת זכותנו".

הפגנת הימין בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני,אבשלום ששוני וגדעון מרקוביץ' עבור חדשות 12)
הפגנת הימין בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני,אבשלום ששוני וגדעון מרקוביץ' עבור חדשות 12)

הפגנת הימין נגד הממשלה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת הימין נגד הממשלה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, אתמול פורסמו והוגשו לבית המשפט תוצאות הבדיקה לעניין השימוש לכאורה בתוכנת רוגלה במסגרת תיקי האלפים. במסגרת זו ערכה המשטרה בדיקה מקיפה ביחס לכ-1,500 טלפונים המשויכים לכ-200 גורמים המעורבים בתיקי האלפים ותיקים הקשורים אליהם.

באשר לתיקי 1000 ו-2000 והתיקים הקשורים אליהם – בבדיקה התברר כי לא הוצאו צווים להאזנת סתר לתקשורת בין מחשבים ולא נעשה שימוש בתוכנות רוגלה ביחס למעורבים בתיקים. כמו כן, מבדיקתה של היחידה החוקרת ברשות ניירות ערך עולה כי לא עשתה מעולם שימוש במערכת טכנולוגית כזו, וכך גם בתיק זה.

במסגרת חקירת תיק 4000, עלה בבדיקה כי הוצאו צווי האזנת סתר לתקשורת בין מחשבים לשני גורמים – בהם: איריס אלוביץ' ושלמה פילבר. בעקבות מתן הצווים השיפוטיים ולצורך מימושם, הופעלה מערכת טכנולוגית שבשימוש המשטרה לצורך ביצוע האזנות סתר לתקשורת בין מחשבים.

במקרה של אלוביץ', ניסיון הפעלת המערכת בעקבות הצו לא צלח. לעומת זאת בעניינו של פילבר, המערכת הופעלה והניבה תוצרים למשך מעט יותר מיממה. בחינת כלל התוצרים מהאזנת סתר של פילבר לא הניבה כל חומר חקירה העשוי להיות רלוונטי לתיק.

על פי הבדיקה, בצד הפקת התוצרים בהתאם לצו, ביצעה המערכת פעולות מסוימות, הכוללות העתקה של רשימת אנשי הקשר והעתקה של מספר פריטי מידע נוספים שהיו אגורים בטלפון הסלולרי של פילבר, שלא פורטו במפורש בבקשה למתן צו. על פי הבדיקה, הפרטים הרלוונטיים שמורים במסד הנתונים של המערכת אך לא הועברו לעיון היחידה החוקרת.

בנוסף, בדיקת המשטרה העלתה שצו האזנת סתר מיוחד הוצא ביחס לאחד העדים בתיק, אולם במסגרת תיק חקירה אחר ונפרד בו היה חשוד. גם במקרה זה, הצו לא מומש.

נוכח ממצאי בדיקת המשטרה, נקבע כי נכון וראוי להמשיך את שמיעת ההוכחות בתיקי האלפים כסדרה, ואין כל עילה לדחות את המשך המשפט.

מסביבת נתניהו נמסר בתגובה לפרקליטות: "אנו דוחים על הסף את טענות הפרקליטות והמשטרה. לא ייתכן שהחוקרים יחקרו את החוקרים בלי שאף גורם נחקר באזהרה ובלי לחשוף לציבור את המידע שהושג בריגול לא חוקי. לפי הסקרים 75% מהציבור לא מאמין למשטרה, אי אפשר שהמשטרה תבדוק את עצמה ושהפרקליטות תאמץ את טענות המשטרה כאילו היו תורה מסיני". 

"המשטרה כבר נתפסה בשקר כשטענה רק לפני ימים אחדים שלא ביצעה שום ריגול. ההודאה המטלטלת של המשטרה עכשיו, שהיא ריגלה 'רק' נגד מומו פילבר ואיריס אלוביץ׳ היא רעידת אדמה. נראה שזהו קצה הקרחון בהיקף הריגול המשטרתי נגד אזרחי ישראל. לכן רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לחשוף את היקף הריגול המשטרתי הבלתי-חוקי ולהגיע לחקר האמת", כך הוסיפו.