קולות אזעקה נשמעו מוקדם יותר היום (שישי) באזור הגליל העליון ודרום רמת הגולן. בחלק מן היישובים מדובר באזעקה הראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה. מצה"ל נמסר כי כלי טיס קטן חצה משטח לבנון לישראל. לאחר כמה דקות שב כלי הטייס לשטח לבנון. תושבי האזור היו בעבר מתורגלים לשגרת חיים של אזעקות ונפילות, אולם ב-15 השנים האחרונות שורר במקום שקט יציב ומתוח, שהופר רק פעמים ספורות.

נמרוד דורון קינסבורן, מנהל בתי הסיעוד "בשבילנו" ביישובים להבות הבשן, דפנה וכפר הנשיא, שיחזר את האירוע: "לשמחתנו הבתים הסיעודיים ממוגנים על פי כל התקנים החדשים, ומאפשרים מרחב בטוח לכל דיירי הבית, שלאחר הפתעה ראשונית, המשיכו בשגרת יומם. אנשים אלו עברו רבות בחייהם כולל אזעקות ומלחמות בגבול הצפון, ולכן פחות התרגשו מהאזעקה". 

אילן אור, ראש מועצה מקומית יסוד המעלה, סיפר: "האזעקה הפתיעה אותנו והפרה את שיגרת החיים השקטה והבטוחה במושבה. כולנו תקוה כי נחזור לשיגרה מוקדם ככל האפשר. אנו סומכים על צה"ל וכוחות הבטחון שיבצעו את עבודתם וישמרו על בטחוננו. שבת שלום". 

עופר (פושקו) מושקוביץ מקיבוץ משגב עם, היושב על גבול ישראל-לבנון, סיפר כי "בשניות הראשונות היה בהחלט לחץ, אבל מהר מאוד יצאו הודעות הרגעה בכל המערכות האזוריות והחזרה לשגרה הייתה מהירה מאוד. אולי לא בדיוק לחץ, אלא כעין בהלה מהלא נודע כי המון זמן לא היה לנו אזעקות בגליל. מאחל שבת טובה לכולם". 

"תושבי ישובי צפון הכינרת של המועצה, הופתעו מאוד, אחרי שנים ארוכות בהן האזור לא ידע אזעקות", ציין עידן גרינבאום, ראש מועצה אזורית עמק הירדן, "התושבים פעלו על פי ההנחיות, הליווי גורמי פיקוד העורף וצוות הביטחון במועצה, עד שקבלנו הנחיה שניתן לחזור לשגרה. התחושות לא נעימות, סך הכל מפתיע אירוע כזה בצהרי יום שישי, אך אנו סומכים על צה"ל נענים להנחיות ומקווים שהשגרה תשמר, עבורנו ועבור כלל המטיילים ביום יפה זה באזור הכינרת וחופיה". 

צפריר ענבר המתגורר ביסוד המעלה ציין כי האזעקה הפתיעה אותו ואת שר התושבים: "התעוררנו לבוקר אביבי נעים עם שמש מלטפת. לפתע נשמעה אזעקה המתריעה על מצב ביטחוני רגיש המצריך להיכנס למרחבים מוגנים. בבת אחת התחדדה התודעה שהאיום על החיים שלנו איננו רק וירוס הקורונה הקטלני אלא גם השכנים העויינים שלנו מעבר לגדר המבקשים לפגוע בנו. הם עושים זאת בכל זמן שמתאפשר להם. שמח שהכל נרגע ומקווה כי כך ימשך. וקורא לכולם להמשיך ולטייל בצפון הארץ". 

"היינו עם חברות חברים בבית קפה והיה רעש ושמחה, כך כך שלא שמענו את האזעקה", סיפר אורי נעים, המתגורר ברמות נפתלי. "אז מישהו הודיע שהיתה אזעקה ומיד הרגעה וחזרה לשגרה. כתושב רמות נפתלי בגבול הצפון, חייב להגיד כי זו בהחלט הרגשה מוזרה ודווקא ביום שישי נפלא, כשהגליל מלא במטיילים והרבה מבקרים ביקבים. אני סומך על כוחות הביטחון ומקווה לשבת שקטה", הוסיף.