היערכויות אחרונות למרתון תל אביב שייערך מחר (שישי). מארגני מירוצי מרתון סמסונג תל אביב, שיוזנקו משדרות רוקח, מעריכים שכ-38 אלף רצים, בהם כ-500 מחו"ל, ישתתפו באירוע הגדול, שחוזר לאחר כשנתיים. אשתקד לא התקיים המירוץ במתכונת המלאה בשל משבר הקורונה. הרצים יעברו באתרים וברחובות מרכזיים בתל אביב, בהם נמל תל אביב, שדרות רוטשילד, כיכר רבין והרחובות איבן גבירול, דיזנגוף והירקון, הטיילת, יפו העתיקה ונמל יפו.

בשל התחזית לגשמים, ההערכות הן שלא יעמדו אלפי מעודדים, בה תלמידי בתי ספר ברחובות, במהלך האירוע. בשל התחזית לגשמים, ההזנקות למרתון סמסונג תל אביב הוקדמו. בשעה 5:45 תהיה ההזנקה הראשונה למרתון אופני יד, והמקצה הראשון של חצי המרתון וכעבור רבע שעה יוזנק המקצה השני של חצי המרתון. בשעה 6:30 יוזנק מירוץ המרתון המלא ובין השעות 8:15 ל-9:35 יוקצו המקצים למירוצים לעשרה חמישה קילומטרים.

"שנתיים לאחר רוץ משבר הקורונה, המרתון חוזר לעצמו ובגדול, המרתון שלנו הוא אירוע הספורט הבינלאומי הגדול ביותר בישראל, קיבל הכרה מאיגוד האתלטיקה העולמי", ציין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי.

אילו רחובות יחסמו?

כוחות גדולים של שוטרים, מאבטחים ואנשי מד"א יוצבו במהלך האירוע ברחובות תל אביב. המשטרה הודיעה שבמהלך המירוץ יחסמו צירי תנועה מרכזיים. בנתיבי איילון תתאפשר נסיעה במהלך כל המירוץ לצפון ולדרום, אך לא תתאפשר כניסה ויציאה בחלק מהמחלפים – מחלף רוקח לכיוון דרום, מחלף מרכז הירידים לכיוון צפון וייתכנו חסימות של העליות למחלף השלום, על פי עומסי התנועה.

במד"א נערכו לקראת האירוע עם עשרות ניידות טיפול נמרך, אמבולנסים ואופנועי חירום, שינועו עם ציוד רפואי על המסלולים עצמם לצד הרצים ובמקביל, חוליות מגישי עזרה ראשונה יסיירו רגלית לאורך המסלול, על מנת לתת מענה במידת הצורך.

דני טל, מומחה לפעילות גופנית בשירותי בריאות כללית סיפק לקראת המירוץ כמה המלצות לרצים הרבים. "הנעליים הן פריט הלבוש החשוב ביותר בריצה ומומלץ שלא להתפשר על איכותן. לא זו בלבד שנעלי ריצה איכותיות  יהיו נוחות יותר, אלא שהן עשויות למנוע פציעה מיותרת", הוא ציין.

"חשוב מאד לבצע חימום במשך כ 10-15 דקות לפני הריצה כדי להשתלב בריצה במהירות ולמנוע כיווצי שרירים במהלכה. החימום צריך לכלול כמה דקות של ריצה קלה, או ניתורים במקום וכן מספר תרגילי מתיחות המכוונים במיוחד לשרירי הרגליים, לרבות שרירי התאומים והירך האחורי", הוא המליץ עוד – "בריצה עצמה חשוב להשתדל להיצמד לתכנית הריצה המקורית האישית ולא להתפתות לשינויי קצב מהירים או ל'מיני תחרויות' עם רצים אחרים. זה עלול לפגוע בתוצאה שמתכננים להשיג במקרה הטוב או לגרום  להפסיק את הריצה כבר בשלב מוקדם, במקרה הרע". 

בנוסף, "בתום הריצה חשוב מאד לבצע מספר תרגילי מתיחה המכוונים בעיקר לשרירי הרגליים וזאת במטרה למנוע כיווצי שרירים בשעות (ולעיתים גם בימים) שאחרי התחרות".