חברת NSO הודיעה כי היא הגישה היום (ראשון) תביעת לשון הרע כנגד עיתון כלכלסיט בבית משפט השלום בראשון לציון. במכתב ההתראה נכתב כי "דומה שלא מדובר בתחקיר עיתונאי אלא בפרסום חד צדדי, מוטה וכוזב, קיבל פומבי בנסיבות המעלות חשש ממשי שמטרתו לשרת מטרות זרות לחלוטין למהותה של עיתונאות מקצועית, אחראית וחסרת פניות".

עוד נכתב כי "הפרשה שזכתה לכינוי ״פרשת NSO” או ״תחקיר NSO והמשטרה” מעלה תמיהה בנוגע לאופן ביצוע ומהות סדרת התחקירים של 'כלכליסט', בראש ובראשונה, בשל העובדה שלא הוצגה שום ראיה שביכולתה לבסס את הטענות החמורות". 

"חברת NSO אינה מפעילה את המערכות שבידי לקוחותיה ואינה חשופה למידע,  מערכות הלקוח נמצאות אך ורק באתר הלקוח ומעולם לא הופעלו ב"ארכיטקטורת ענן" בשליטת NSO ; בניגוד לדברי הכזב שבחר העיתון לפרסם, המערכות שומרות ב"לוגים" תיעוד מלא של כל הפעולות שבוצעו על ידי הלקוח ואין ללקוח אפשרות לשנות או למחוק את התיעוד".

"זאת ועוד, ממצאי צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועמ״שית לממשלה, שפורסמו בדו"ח ביניים מיום 21.2.2022, סותרים באופן מוחלט את הטענות שתוארו בכתבה מיום 10.2.2022: צוות הבדיקה אישר שבסיס הנתונים הפנימי של המערכת שנמכרה למשטרה נמצא בשרתים המותקנים במשטרה; וכי אמנם המשתמש יכול למחוק רשומות בממשק המשתמש של המערכת במסגרת פעולות תחזוקה, אך לחברה קיימת היכולת לשלוף גם נתונים שנמחקו (בממשק המשתמש) משכבה של המערכת שנגישה לחברה ולה בלבד" ובה נמצאים הלוגים עצמם אשר מתעדים כל פעולה שבוצעה על ידי הלקוח".

"הבדיקה היסודית שנעשתה שומטת את הקרקע מתחת לניסיון הנוסף  להטיל דופי בחברה ובעובדיה ומהווה הוכחה נוספת כי לא כל תחקיר עיתונאי בעל כותרות סנסציוניות אודות NSO, אכן מבוסס על ראיות".

כאמור, מ-NSO נמסר כי התביעה הוגשה אך ורק למטרת חקר האמת והצגתו הפומבית, ועל כן הודיעה כי כל פיצוי שיפסק עבורה, יועבר לעמותות לרווחת ניצולי שואה ונפגעי תקיפה מינית.

יו"ר הוועדה להגנה על פרטיות בלשכת עורכי הדין, עו"ד דן חי: "בחברת NSO החליטו ללכת על כל הקופה. למעשה הפרסומים שעסקו בשאלה אם התקבל צו לביצוע חדירה למחשב או האזנת סתר באמצעות התוכנה שלהם, לא אמור להעסיק אותם ואכן אינו עומד במוקד התביעה, כי אם הדברים שנאמרו בגנות התוכנה שלהם ועד כמה היא פוגענית ומאפשרת פעולה פוגענית. תביעה כזו תשים במרכזה את המענה על השאלה, ואם החברה החליטה להגיש תביעה, היא כנראה בטוחה בתשובה. דומה כי חברת NSO נקטה בפעולה כדי להחזיר לה את שמה הטוב, בבחינת תביעה שלא הייתה לה ברירה אלא להגיש, ויש להעריך את העמידה שלה על ברור הנושא".