את הבוקר פתחו היום (שני) המגישים בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM בדיון על המלחמה באוקראינה. בן: "בדקתי הבוקר למה כולם כותבים 'חרקוב' ואומרים 'חרקיב', 'חרקוב' זה ברוסית ו'חרקיב' זה אוקראינית". ינון השיב לו: "כמו שלנו יש עם הערבים בין אום חאלד לנתניה. אתה וההוא מערוץ 2 קוראים לזה אום חאלד, ואנחנו קוראים לה נתניה אתה מבין? זה ההבדלים שלנו בניסיון לכבוש את המציאות". 

בן: "תשמע, אני שמח על ההומור שלך כמו תמיד אבל בסוף נהרגים שם. אמנם שמעתי אתמול אצלך מישהו שאני גידלתי בשם ארי שמאי שאמר שהוא מסתכל על המלחמה ולא רואה פגיעות של אזרחים. הספירה האחרונה – 360, מתוכם עשרות ילדים אבל הוא לא רואה. מתים אנשים, והרבה".

ינון: "אם ארה"ב לא הייתה בורחת והייתה לה נוכחות בסוריה, הרוסים לא היו כאן הייתי מסכים שהרבה יותר קל לנו לגנות אותם. ככה היינו יכולים להיות בצד הנכון של ההיסטוריה. אבל מה לעשות שאנחנו לא יכולים לתקן את העולם. צריך לשמור שלא יהיו איראנים על הגבול, שלא יהיה הסכם גרעין כי אנחנו מאוימים. אולי האזור שהכי הרבה טילים מכוונים אליו חוץ מסיאול אולי אז אני מבקש להירגע. כל יפי הנפש שמקבלים את זה שאבו מאזן מחלק מיליונים למחבלים? תירגעו בבקשה".

כוחות הגנה באוקראינה מקבלים תחמושת לקראת הלחימה מול רוסיה (צילום: Mikhail Palinchak/Pool via REUTERS)
כוחות הגנה באוקראינה מקבלים תחמושת לקראת הלחימה מול רוסיה (צילום: Mikhail Palinchak/Pool via REUTERS)

בן: "אבו מאזן לא קשור. אני מסכים עם כל הנאום מלבד המילה שרידות הרוסים לא מסכנים ואנחנו נשרוד אותם. אני שומע מאנשי המקצוע שלנו שהצבא הרוסי מאמין לסיפורים של עצמו על עצמו והוא בלוף. אין להם יכולת לסיכול ממוקד, אתה רואה את זה באוקראינה. האינטרס הביטחוני שלנו הוא להמשיך את השיתוף פעולה עם פוטין, וגם אם לא יהיה – ישראל תשרוד. הייתה תגובה של שגרירות רוסיה בישראל שהם מכילים את הגינוי ואומרים שהשיתוף פעולה הביטחוני יימשך. האמריקאים עושים לנו, קצת 'נו נו נו'".

ינון: "מי הם בכלל, אלוהי המוסר?"

בן: "בנט לפיד וגנץ מבינים כמה אנחנו תלויים בהם וכמה חשובים הם לנו והולכים בין הטיפות. גם הזלזול הזה בקטע של התיווך של בנט, לא הכול זה ביבי-לא ביבי. זלנסקי ביקש ממנו, הוא לא נדחף. השגריר האוקראיני חזר על זה בקולו לכן זה טוב להתמצב. אנחנו מדינה ששני הצדדים נותנים בה את אמונם. יש נשיא יהודי שלא מספיק ירדנו לאישיות שלו, הוא איש מרתק. לפני שנתיים וחצי הייתה לו תוכנית טלוויזיה בה הוא משחק את נשיא אוקראינה. זה לא ליאור שליין, זה איבגי רק שהוא הסתבך. זה נשיא במלחמה נגד הרוסים".

ינון: "איבגי לא קומיקאי".

בן: "אבל שליין הוא סטנדאפיסט".

ינון: "זה שחר חסון לדעתי, שחר חסון הוא כרגע האלטרנטיבה לנתניהו".

בן: "ליאור אשכנזי, הוא גם נראה כמו נשיא".

ינון: "ראיתי שכרמל שאמה תלה שלט 'רמת גן עם אוקראינה', אז צייצתי שעם האוקראינים הוא מזדהה אבל כשהשכנים שלו החרדים היו חולים בבני ברק הוא הרים חומה. הוא חטף עליי ג'ננה".

בן: "בצדק, מה הקשר? יש מגפה וברגע שהשכן לא מכבד את העוצר את הרוצה להגן על האזרחים שלך. כולנו עשינו הרבה שטויות וניסוי וטעיה בתחילת הקורונה. עכשיו הייתי מאיר את עיריית תל אביב. הפגנה שיצא לי להיקלע אליה נגד הרוסים בכיכר הבימה, הייתה אחת הגדולות. היא הייתה פי 3 בכמות האנשים שבאו להפגין לטובת זלנסקי מאשר באו שבועיים קודם להפגין לטובת נתניהו. הנה, בסוף אמרתי נתניהו. ניסיתי שלא להגיד ייאמר לזכותי".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM