מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של ליאת רון ומתן חודורוב "איפה הכסף" ב-103FM והתייחס לעליות המחירים בעולם ועל השפעתן בישראל. בנוסף השיב לנושא של מתווה התמתחים המחודש, לאחר שאתמול תקפו במשרד את שר הבריאות על רקע מתווה קיצור התורנויות וטענו כי מספר המתמחים יילך וייקטן.

"חלק מהמוצרים יתקיירו בעולם, אנחנו לא יכולים ללכת נגד המגמה הגלובלית", אמר בפתח הראיון: "אנחנו עושים מאמצים רבים מאוד על מנת לטפל ביוקר המחייה במדינה. לגבי היבואנים, אני מציע להם שלא ינסו אותנו ויתפסו טרמפ על ההתקיירויות בעולם, אם זה יקרה זה ייהפך למהלכים לא ידידותיים. זה לא מאיים, זו הצעה. אם המדינה תראה שיש יבואנים יעלו בהרבה יותר וינצלו את הדבר הזה אנו נתערב בעניין". 

"אני מקווה שהמלחמה באוקראינה מתישהו תסתיים ודברים ישובו להיות רגועים ונורמליים יותר", הוסיף בלינקוב: "חברות התעופה הישראליות לא באות לתמוך ברוסיה, אלא לאפשר לישראלים ולעולים להגיע לישראל. חברות הביטוח לא מסכימות לבטח חלק מהאירועים הפוטנציאליים. אנחנו פשוט נותנים שיפוי. האם יש הרבה ממשלות בעולם שעושות דיוני קבינט על חילוץ אזרחיהם? אנו דואגים לאזרחים שלנו וליהודים בעולם בכל רגע ובכל מצב". 

לאחר מכן הוא התייחס למתווה המתמחים המחודש ואמר: "יש איזו אגדה שאנחנו לא נותנים כסף למה שסוכם, זה לא נכון. יש מתווה שהציג משרד הבריאות, השרים חתמו ואנו בעד לבצע את המתווה. עלו בקשות לחרוג ממנו והן לא מתקבלות על דעתנו. זה לא שרופאים יושבים בבית ומידפקים על דלתות בתי החולים בפריפריה, יש מחסור חמור של רופאים בארץ לצערי הרב כי שנים הזניחו את העניין. אם הנייר ייחתם ובסוף לא יהיהו רופאים שישלימו את הרופאים שנחסכות את המתמחים, כשמתמחה הולך צריך להציב במקומו רופאים אחרים, אז מה יקרה?". 

"הכי נוח להאשים את אנשי אגף התקציבים בכל דבר רע שקורה במדינה ולפאר את יתר אזרחי המדינה בכל דבר טוב", טען: "יש תוכנית להגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה ל-1,200. זה ייקח זמן, כואב הלב על המחסור ברופאים ואין לנו אלא לתקן את השגיאות שנעשו בעבר. אנו מוטרדים מהעניין בדיוק כמו כל עניין אחר. אנחנו בעד לתקן ולבצע את כל מה שסוכם. אני עומד להיפגש בקרוב עם מנכ"ל משרד הבריאות ומשוכנע שנסדר את הדברים הללו. אני מקווה שזה ייפתר בימים הקרובים".  

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM