רשות האוכלוסין וההגירה פרסמה אתמול (שישי) כי מאז תחילת חודש מרץ, 1,155 בעלי דרכונים אוקראינים הגיעו לנמל התעופה בן גוריון במטרה להיכנס לישראל לאחר שברחו מהמלחמה בארצם. מתוך כלל המגיעים, 29 סורבו כניסה.

על פי הנתונים, בפברואר הגיעו לנתב"ג 3,226 בעלי דרכונחם אוקראינים ומתוכם סורבו 248, בעוד בינואר הגיעו 3,381 ומתוכם סורבו 252. 

בתוך כך, בית הדין לערעורים בתל אביב דחה ערעור על החלטתה של רשות האוכלוסין וההגירה שלא להכניס לישראל אזרחית אוקראינית. לטענת הרשות, הנוסעת עברה תשאול, בשפה אותה היא מבינה, אך במהלכו מסרה גרסאות סותרות לגבי נסיבות הגעתה לישראל.

לדבריהם, הנוסעת טענה כי היא אחות לאזרח ישראל, ולאחר מכן אמרה כי מדובר במכר שלה מהרשת החברתית. לבסוף, גם האוקראינית וגם האזרח הישראלי טענו כי הם בני זוג, אך הרשות מצאה כי מעולם לא נעשתה פנייה בנושא, למרות שהאזרח הישראלי מכיר את ההליך. בעקבות כך, ברשות החליטו לסרב את כניסתה לישראל, אלא אם הישראלי יפקיד ערבות בסך 30 אלף שקלים. אולם, הוא סירב להפקיד את הסכום ופנה לבית הדין לערערים. 

בינתיים, לאחר שחצו את הגבול בשלום, בקק"ל נערכים לקלוט מחר (ראשון) כ-100 יתומים מבית היתומים "עלומים" בעיר ז'יטומיר באוקראינה, שנמלטו מהמלחמה. קק"ל, שנענתה לפניית הפדרציה של הארגונים היהודיים במדינות חבר העמים (FJC), תארח במרכז שדה נס הרים ילגים ונערים בגילאי 18-2 וכ-40 אנשי צוות שהגיעו מבית היתומים.

היא תדאג ליתומים ואנשי הצוות בכל תקופת שהותם בישראל, בפעילויות ייחודיות עבור הילדים ולחדרי לימוד תורה בהתאם לבקשת צוות בית היתומים. "המצב באוקראינה מדאיג ובמיוחד מצבם של הילדים. לפיכך, החלטנו לפתוח את שערי מרכז שדדה נס הרים ולסייע בקליטת הילדים ככל הניתן בתקופה מורכבת שכזו", סיפר יו"ר קק"ל אברהם דובדבני.