הקומיקאי ליאור שליין שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על ספרו החדש שיוצא בקרוב, "מדריך לישראלי המתחיל", שיתף אותם ברגע בו החליט לפצוח בכתיבה וסיפר: "כשאורי נולד אמרתי 'רגע, יש דברים שצריך להסביר לו ולכל ישראלי שנולד', אז לקחתי את החיים בישראל ופירקתי אותם כרונולוגית".

"אני עושה סטנדאפ וכתבתי ספר, עוד שנייה יוצא, ועכשיו אני בודק מה הלאה. אולי אעשה אומנות, אומנות פלסטית, להביע את דעתי בדרכים אחרות", סיפר שליין. "אורי האהוב ביותר נולד ואמרתי 'רגע, יש דברים שצריך להסביר לו ולכל ישראלי שנולד והורים לישראלים שנולדים".

הוא הסביר: "פשוט לקחתי את החיים בישראל מגיל 0 ועד חברה קדישא ופירקתי אותם כרונולוגית. הילדות, מערכת החינוך, הצבא, שאלות תשובות, סיפורים שקרו לי ואני חושב שהם מעניינים או משעשעים ויכולים ללמד אותי משהו, יש שם הכל. יש שם גם את דעתי על איך הדברים צריכים להיות. אני חושב שיצא מצחיק מאוד, זה בשלבי הגהה אחרונים, אפשר לקנות את הספר".

שליין הוסיף וסיפר: "אני לא מאנשי הדת, וגם אחרי שנכנסתי לעובי הקורה, עוד פחות אני מבין את המנהג של ברית מילה. אם הייתה לי מכונת זמן לחזור לרגע שבו מישהו הסתכל על האיבר הזה ואמר 'תקלפו אותו בבקשה'. מאוד בניגוד למצפוני, זה לא הדבר הראשון או האחרון שאעשה בניגוד למצפוני. אך אתה לא רוצה בתחום הזה להיות פחות מאף אחד אך לא בטוח שגם יותר ממישהו כשאתה נכנס למלתחות בבריכה הלימודית".

מחר צפוי שליין להתארח בתוכניתם של אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM