היערכות שיא: הרשויות נערכות הבוקר (ראשון) לקראת הלווייתו של הרב חיים קנייבסקי שתיערך בבית העלמין של קהילת פוניבז' בבני ברק, בה צפויים להשתתף מאות אלפי בני אדם. העיתונאי ישראל כהן ("קול ברמה") שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים. 

"מצאת השבת התחיל גל של אלפי אנשים להגיע לכיוון ביתו של הרב, אנשים רצו לעבור ליד מיטתו זה נחשב זכות ואומרים פרקי תהילים ובאמת הקהל מסביב היה גדול כנראה לא ציפו לכזאת כמות של המונים. המאבטחים ניסו להשתלט אבל לא בהצלחה יתרה", סיפר.

כהן התייחס גם להגעתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שחולץ משם לאחר שעתיים בעקבות ההמון: "בסביבות 23:30 לקראת 00:00 עלה הביתה נתניהו ואמר כמה מילים לבני המשפחה. הרכין ראש ליד המיטה ויצא החוצה, הוא עם המאבטחים הולך לכיוון רכבו ובשלב מסוים המאבטחים מבינים שיש התקהלות בעייתית מבחינתם".

"אישית הייתי אומר שאולי היה יכול לצלוח את זה. מאות אנשים התגודדו עליו ומי יודע איך זה יכל להסתיים, הוא נכנס לדירה, משפחה שגרה מתחת לבית הרב ושהה במקום שעה וחצי", סיפר.

בנימין נתניהו הגיע לבית הרב חיים קנייבסקי זצ"ל (צילום: צילום פרטי)

כשנשאל האם יש דמות מנהיגותית שיכולה למנוע את ההתקהלות באזור, אמר: "זה מורכב, גם הרב אדלשטיין שותפו להנהגה של הרב קנייבסקי קרא להיזהר מאוד גם במסע הלוויה ובכלל מלהידחף. גם הרב זילברשטיין שהוא פוסק הלכה מהחשובים שקיימים היום הזהיר את הציבור. אין ספק שבאמת הרצון הזה של כל אחד להשתתף, לעבור, לראות, לצפות, לגעת במיטה, יש בזה הרבה מאוד מה שנקרא סגולה".

"יש לזה חשיבות גדולה. אישית אני חושב שהחיסרון עולה פה על היתרון. יש פה טראומה גדולה לא רק של הציבור החרדי, של כלל עם ישראל. האסון במירון ועוד", הוסיף.

בהמשך, התייחס כהן לחששות הגדולים מהאירוע: "זו הסיבה שהרב אדלשטיין לא נותן ילדים מתחת לגיל 9 להגיע ללוויה. אבל שוב אני מאוד מקווה ומתפלל ומייחל שההלוויה הזו תעבור בשלום. מדובר פה באזור צפוף ובמרחק מאוד קטן, המרחק מביתו לבית קברות הוא מרחק של חמש דקות הליכה ביום רגיל. יש פה אתגר לא פשוט".

כהן התייחס גם למצבו הבריאותי של הרב, שהלך לעולמו בשישי בצהריים: "בשבוע-שבועיים האחרונים הוא נזקק לסיוע נשימתי מסוים. זו חולשה שבעבר הייתה, הסובבים ובני הבית חשבו שאפשר יהיה לצלוח אותה".

על השיקול שלא לקיים את הלוויה אתמול, הסביר: "יש משפחה שמגיעה היום מחו"ל, גם בלי זה אני חושב שהמשטרה העדיפה את יום ראשון. היום היה יותר קל לשלוט בזה, אני מבין שזו הייתה החלטת המשטרה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm