בן כספית וינון מגל שוחח היום (ראשון) בפתח השעה השנייה של תוכניתם ב-103FM על פטירתו של מנהיג הזרם הליטאי הרב חיים קניבסקי, שהלך לעולמו בשישי האחרון. על ציוצו של מנהל תיכונט רם כהן בנושא, שגינה על הדרך את נתוני הגיוס במגזר החרדי, אמר ינון: "בואו נראה איך הוא מחנך את הילדים שלנו בתיכונט, וכמה שם מתגייסים לקרבי. מה, בהלוויה של רבין לא סגרו מדינה?".

"בלי עולם התורה, כל הסייבר וכל הדברים הללו לא שווים כלום, כי אין מדינה ואין עם יהודי, אין לזה שום משמעות. כמה פעמים אני צריך להגיד לך את זה? אין כלום בלי היהדות, כל התכלית שלשמה התכנסנו היא היהדות. בלי עולם הישיבות זה נגמר. צריך לכבד זה את זה. אם זה הרבה פחות חשוב להיות לומד תורה, במה אתה יהודי? זו המהות של החיים. אתה חושב שהיהדות היא משהו רחוק, זה לא בדיעבד. כשאתה אומר שרוב הציונות הייתה חילונית אתה טועה, מבשרי הציונות היו דתיים, תלמד טיפה היסטוריה. אתה פשוט בור"', הוסיף. 

בתגובה, השיב בן: "בסופו של דבר מה שחשוב זה שהנער שלומד בתיכונט צריך להתגייס, ואם הוא רוצה להשתמט הוא צריך לרמות מישהו. לעומת זאת, בישיבות המדינה פוטרת אותם מראש וזה ההבדל כולו. יש אנשים בישראל ולא מעט, שלא מאמינים בניסים וחושבים שלסגור מדינה שלמה בשביל לוויה זו הגזמה, בסדר. אני הרבה יותר יהודי ממך. מה שאתה אומר לא נכון ומופרך". 

בהמשך, הדגיש: "אם אתה משווה רצח של ראש ממשלה למוות טבעי של אדם בן 94, בסדר. יש פה עוד אנשים, עוד מחשבות ועוד דעות. אתה מתעקש להקריא משהו של מישהו בשמאל הקיצוני. אם אמרת שאין כלום טעית, יהדות היא דבר אחד ומדינת ישראל היא דבר שני. רק החרדים מוחרגים מכללי המשחק, הסיסמאות האלה לא יובילו אותך למקום של אמת".


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm