ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה בכנסת דנה היום (שלישי) בנושא הפעילות הדיפלומטית וההומניטרית של משרדי הממשלה ביחס למשבר באוקראינה. זאת, לאור המספר ההולך וגודל של בעלי אזרחות אוקראינית אשר מגיעים לארץ.

נציג המל"ל בדיון, אמר כי מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה, ב-24 בפברואר, הגיעו לישראל כ-15 אלף בעלי אזרחות אוקראינית. מתוכם כ-5,000 זכאי חוק השבות. ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, אמר בוועדה כי " כ-2% מהבאים מאוקראינה אובחנו כמאומתים לקורונה".

בתוך כך, קולות רבים בקואליציה הביעו התנגדות קשה למתווה הפליטים של שרת הפנים, איילת שקד. ח"כ יאיר גולן תקף את שקד ואמר: "מדינת ישראל הייתה צריכה לנהוג בכל הנושא האוקראיני יותר בנדיבות וברוחב לב. זה אומר לא להטיל מגבלות על פליטים כשלא מגיעים פליטים ולא לתת יחס משפיל לפליטים כשמגיעים לנתב"ג ואל לצאת מנקודת מבט מפוחדת, קצת נגועה בגזענות שאוי ואבוי אם יגיעו לכאן ומה יהיה על גורל העם היהודי פה בארץ ישראל".

בתוך כך, על רקע הדיווחים על התנאים ההומניטריים הקשים באוקראינה, משלחת של הכנסת והסוכנות היהודית תמריא היום לביקור במעברי הגבול בין הונגריה לאוקראינה במסגרת המבצע ״עולים הביתה״. במשלחת ישתתפו הח"כים עידית סילמן, מירי רגב, יבגני סובה, ולדימיר בליאק, יצחק פינדרוס וחיים ביטון. למשלחת יתלוו יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר בפועל של הסוכנות היהודית יעקב חגואל ומזכ״ל הסוכנות היהודית ג׳וש שוורץ.