הטרור שב להכות: ארבעה בני אדם נרצחו היום (שלישי) בפיגוע שאירע במתחם קניות "מבנה" בבאר שבע, כאשר מחבל הגיע למקום והחל לדקור עוברים ושבים. שני פצועים נוספים פונו על ידי צוותי מד"א לבית החולים סורוקה באורח בינוני.

אזרחים חמושים שהיו במקום ניסו לעצור את המפגע אולם זה ניסה לתקוף אותם כשהוא חמוש בסכין. כשהחל לרוץ לכיוונו של אחד האזרחים שניצב מולו עם אקדח שלוף, ביצע האזרח ירי לעבר פלג גופו התחתון. המפגע נפל אל הכביש כשהוא פצוע באורח אנוש, בהמשך נקבע מותו של המחבל, בדואי תושב חורה שהשתייך בעבר לדאעש וריצה מאסר של כחמש שנים ממנו שוחרר לאחרונה.

רגעי האימה: צפו בתיעוד הדרמטי של הדקירה בתחנת הדלק בבאר שבע

זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: מאיר אבן חיים)
זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: מאיר אבן חיים)

"הביע חרטה": כך הקל בית המשפט בעונשו של מבצע הפיגוע בבאר שבע

במקביל נורו לעברו יריות נוספות מאזרחים ואנשי ביטחון. כוחות משטרה גדולים ממרחב נגב הגיעו לזירה, כמו גם אנשי שב"כ. לצד זאת, קיים חשד שיש מחבל נוסף בזירה ומתנהלות אחריו סריקות, שני האזרחים שירו במחבל הובאו לתחנת המשטרה על מנת למסור עדות. המפכ"ל יעקב שבתאי הגיע לזירה במסוק וישתתף בהערכת מצב עם מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר.

האירוע התפרש על פני שתי זירות, כאשר בשעות אחה הצהריים הגיע המחבל לתחנת דלק בדרך חברון בבאר שבע וכשבידו סכין דקר אישה, בהמשך הגיע למרכז מסחרי אז דרס ברכבו רוכב אופניים המשיך למרכז נוסף סמוך מעבר לכביש, ירד מרכבו ורץ לעבר גבר ואישה ודקר אותם. 
כאמור, אזרחים שהיו במקום ביצעו לעברו ירי ונטרלו אותו.

זירת הדקירה בבאר שבע, קרדיט רשתות חברתיות

מזעזע: שוטר שהוזעק לזירת הפיגוע בב"ש גילה כי אשתו נרצחה באירוע

בתחנת הדלק חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לאישה כבת 35 שפונתה במצב אנוש ובהמשך נקבע מותה. מהזירה השנייה, במרכז המסחרי ברחוב יצחק נפחא, פרמדיקים של מד"א קבעו את מותה של אישה כבת 40 ופינו לבית החולים שלושה פצועים נוספים, בהם גבר כבן 60 שמותו נקבע בהמשך ושתי נשים נוספות במצב בינוני. 

חובש בכיר במד"א רפאל כהן שטיפל בפצועה אנוש מתחנת הדלק ברחוב דרך חברון סיפר: "במהלך הדיווחים שהתקבלו במוקד מד"א על האירוע הקשה נמסר על פצועה מחוסרת הכרה בתחנת הדלק ומיד יצאתי למקום. הפצועה שכבה בסמוך לכניסה לחנות כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פצעי דקירה בגופה. מיד התחלתי בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, הכנסתי אותה לאמבולנס ופיניתי אותה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים כשמצבה קריטי".

זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: מאיר אבן חיים)
זירת הפיגוע בבאר שבע (צילום: מאיר אבן חיים)

חובש בכיר במד"א רונן גריזק שטיפל בפצועים במרכז המסחרי סיפר: "מיד כשקיבלנו את הדיווח במוקד מד"א על הפצועים מפיגוע הדקירה במרכז המסחרי יצאנו למקום בכוחות גדולים. בתוך אחת מהחנויות במתחם שכבה אישה כבת 40 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בגופה, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל הפציעה הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה".

"גבר כבן 60 ששכב על הכביש בכניסה למתחם המסחרי סבל גם הוא מפצעי דקירה, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ופונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח כשמצבו קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. שתי נשים כבנות 40 שסבלו גם כן מפצעי דקירה היו בהכרה מלאה, הן טופלו במקום ע"י הפראמדיקים של מד"א ופונו לבי"ח תוך כדי טיפול רפואי כשמצבן בינוני ויציב", הוסיף.

בעקבות האירועים הקשים, ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיבל עדכון וקיים התייעצות עם השר לביטחון פנים עמר בר-לב ועם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי. בסיומה מסר: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע, ומתפלל לשלום הפצועים".

"קיימתי כעת הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה בעקבות הפיגוע. האזרחים שירו במחבל הפגינו תושייה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מירבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם", הוסיף. 

זירת הדקירה בבאר שבע, קרדיט רשתות חברתיות

צילומי הווידאו בכתבה זו נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר/עיתון זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]