פיגוע דקירה אירע היום (שלישי) במתחם קניות "מבנה" בבאר שבע, כאשר מחבל הגיע למקום והחל לדקור עוברים ושבים. ארבעה בני אדם נרצחו בפיגוע ושני פצועים נוספים פונו על ידי צוותי מד"א לבית החולים סורוקה באורח בינוני.

בתוך כך, גורמי הביטחון מסרו פרטים חדשים על זהותו של המחבל. המחבל הוא מוחמד ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, אזרח ישראלי, בדואי תושב חורה, אשר השתייך בעבר לארגון דאעש וריצה בעבר מאסר של כחמש שנים ושוחרר לאחרונה. מוחמד שימש כמורה בבית ספר יסודי ביישוב בו גר ושימש לעיתים קרובות כנואם במסגד ביישוב. בשנת 2014, הקים חוליה סודית שערכה מפגשים חשאיים ותכנן יחד עם חבריה לצאת מהארץ ולעבור לסוריה.

לאור הפיגוע, חברי כנסת מכלל המפלגות מסרו תנחומים למשפחות ההרוגים ולשלומם של הפצועים. כמו כן, גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס לפיגוע וכתב: "הלב נקרע וכואב כשנפשות תמימות משלמות את מחיר הדמים של האיבה והשנאה. הטרור לא יכריע אותנו ולא יערער את זכותנו להתקיים בארצנו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע ומתפלל לשלום הפצועים".

יו"ר הכנסת, מיקי לוי, כתב: "כואב את הדיווחים על הפיגוע בבאר שבע. אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. כל הכבוד לאזרח שחתר למגע, חיסל את בן העוולה ומנע נפגעים נוספים. מי ייתן ונדע ימים שקטים יותר".

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, צייץ: "שולח תנחומים למשפחות שיקיריהן נרצחו בפיגוע המזעזע בבאר שבע. מאחל רפואה שלמה לפצועים".

שר האוצר, אביגדור ליברמן, צייץ בטוויטר: "אני שולח את תנחומי למשפחות הנרצחים בפיגוע בבאר שבע ומייחל להחלמתם המהירה של הפצועים".

שר המשפטים גדעון סער כתב: "ערב קשה וכואב. תנחומי למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים".

שרת הפנים איילת שקד: "פיגוע נוראי, הלב בוכה ואין נחמה. מחבל שפל ותת אדם רצח אנשים חפים מפשע. משתתפת בצער המשפחות ומאחלת החלמה מהירה לפצועים".

ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הפיגוע הרצחני והמזעזע בבאר שבע מחייב פעולה מיידית לתפיסת כל מי שאחראים לו ולמיצוי כל חומרת הדין איתם".

חבר הכנסת יואב גלנט: "חודשים ארוכים אני חוזר ואומר מעל במת הכנסת - הפשיעה הפלילית בנגב הופכת לטרור לאומני".

חברת הכנסת, מירי רגב, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "ליבי עם משפחותיהן של הנרצחים בפיגוע הדקירה המזעזע בבאר שבע. מאחלת החלמה מהירה לפצועים". 

חברת הכנסת אבתיסאם מראענה צייצה: "פיגוע מזעזע הערב בבאר שבע. רוצח שפל יצא למסע רצח ולקח את חייהם של ארבעה בני אדם חפים מפשע. הלב נשבר. תנחומיי למשפחות ההרוגים".

מפלגת רע"מ גינתה אף היא את הפיגוע: "מפלגת רע״מ מגנה את הפיגוע הנפשע בבאר שבע, ושולחת תנחומיה למשפחות הנרצחים ומאחלת החלמה מהירה ושלמה לפצועים. אזרחי המדינה הערבים שומרי חוק ומוקעים מתוכם כל גורם שמשתמש באלימות נגד אזרחים אחרים.
רע״מ קוראת לכל האזרחים לשמור על מרקם החיים המשותף והעדין, לגלות אחריות ולקדם שיח סובלני בשעה קשה זו".

מפלגת חד"ש כתבה: "חד״ש מגנה רצח אזרחים ומזהירה מליבוי האש. חד״ש מגנה את הפגיעה הרצחנית באזרחים בב״ש. דרך האלימות אינה דרכו של הציבור הערבי בכלל ובנגב בפרט, ואינה חלק ממאבקם הצודק של ערביי הנגב נגד הנישול והדיכוי. אנו כבר שומעים את המסיתים מתכוונים להשתמש בטרגדיה כדי להצית תבערה גזענית ולהוביל לאלימות נגד אזרחים ערבים. אסור לתת להם לנצל רצח של חפים מפשע כדי להוביל לעוד אלימות".

הרשימה המשותפת כתבה: "אנו דוחים מכל וכל את הפיגוע בבאר שבע, ומתנגדים  בתוקף לכל פגיעה באזרחים חפים מפשע. אנו מצרים על מעשה הרצח ומשתתפים בצער המשפחות ושולחים איחולי החלמה לפצועים. אל לו למאבק הצודק נגד האפליה והקיפוח בנגב לגלוש למעשים כאלה. הרשימה המשותפת קראה וממשיכה לקרוא למאבק ציבורי ופוליטי לא אלים. אסור לתת לפיגוע של אדם בודד  להוביל לגל הסתה ואלימות כלפי ערבים בכלל  וכלפי הציבור הערבי הבדואי בנגב בפרט".