הפיגוע הקשה בבאר שבע: מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי הגיב הערב (שלישי) למסע ההרג שביצע מחבל בתחנת דלק ובמתחם מסחרי בעיר, בו נרצחו ארבעה אזרחים ונפצעו שניים נוספים. "מחבל שמוכר לכוחות הביטחון עשה מסע רצח מתועב, שכולל גם דריסה וגם דקירה", אמר שבתאי.

"הרבה זמן לא נתקלנו במסע הרג בהיקפים כאלו. כרגע, כוחות הביטחון ומשטרת ישראל פועלים על מנת ללמוד את האירוע ולראות אם אין שותפים נוספים. הגברנו את כל מערך הכוננות ברמה הארצית מחשש לאירועי חיקוי", הוסיף. 

זירת הדקירה בבאר שבע, קרדיט רשתות חברתיות

לדבריו, האירוע נמשך כשמונה דקות, כאשר משטרת ישראל הגיעה לאירוע לאחר ארבע דקות מקבלת הדיווח. כשנשאל האם הייתה התרעה לפיגוע, השיב כי "למיטב ידיעתי נכון לעכשיו לא היה מידע על האירוע"

עם סיום הדברים הקיפו אזרחים רבים את המפכ"ל וכוח המשטרה שליווה אותו, בקריאות גנאי. התפרצות הזעם והתסכול של התושבים הינה תולדה של טענות רבות שהעלו התושבים בחודשים האחרונים אודות תחושת ההיעדר ביטחון בבאר שבע ובאזור הנגב.

"כל האירועים האלימים בכבישים באזור הפזורה היוו רק סימפטום ראשון שבוודאי הצביע על מה שעלול להתרחש. השקט אחרי שומר חומות הרדים את המשטרה שהוציאה כוחות מבאר שבע ואפשרו את הפיגוע האיום הזה. כל הניסיונות לטעון שהיו פה זרוע של יחידות טקטיות וכיוצא באלה לא מועילות דבר. ברגעים כאלה עדיף היה למפכ"ל לשמור על שתיקה", אמרו אותם אזרחים זועמים. 

המחאה של התושבים מגיעה בשל העובדה שלמרות שמדובר באירוע מתגלגל שנמשך כשמונה דקות, התגובה של השוטרים לא הספיקה לנטרול המחבל, אלא היו אלו אזרחים שביצעו את חיסולו תוך גילוי אומץ לב וחתירה למגע במטרה למנוע את הסלמת האירוע וקורבנות נוספים. אותם אזרחים הובלו לתחנת המשטרה למסור עדות מסודרת על מה שהתרחש ברגעים הקריטיים של האירוע.

השר לביטחון פנים, עמר בר לב, גיבה את מפכ"ל המשטרה, שעה שהותקף מילולית על ידי אזרחים בזירת הפיגוע בבאר שבע וקרא: "תתביישו לכם". הוא הוסיף ושיבח את שבתאי ואת עבודת המשטרה כולה, והוסיף: "מפקד אמיץ, נחוש וחדור מטרה, כמו גם עשרות אלפי פקודיו, שעושים כולם לילות כימים במטרה לחזק את ביטחון ישראל ולהשיב את המשילות לנגב".

כמו כן, שעות לאחר האירוע, המשטרה עצרה את שני אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע, מוחמד אבו אלקיעאן, שככל הנראה ראו אותו יוצא מהבית עם סכין בדרכו לבצע את הפיגוע. על פי הערכות המשטרה, הוא פעל לבד, אך נבדקת האפשרות לפיה אחיו ידעו שהוא הולך לבצע פיגוע כשיצא מביתו.

בתוך כך, לצד הטענה לכשל במישור המודיעיני שכן ההיערכות היתה לקראת פיגועים בירושלים ובאזור היו"ש והמכה הקשה הגיעה מבירת הנגב, מנסים במשטרה לבצע פעילות מהירה כדי ללמוד על ההתארגנויות בתוך הפזורה ועל הקשר של המחבל עם ארגון דעאש גם אחרי שהשתחרר מהכלא.

אחרי שהצליחו באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים לנטר את המקורבים של אותו מחבל רצחני, ולהתחקות אחר שיחות שניהל בימים האחרונים, נכנסו כוחות מיוחדים של המשטרה והשב"כ למספר כפרים בפזורה הבדואית במטרה לאתר חלק מחבריו וזאת כדי לבחון האם היו בסוד העניינים הוא סייעו לאבו לקיעאן לבצע את הפיגוע המתועב.

צילומי הווידאו בכתבה זו נעשו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר/עיתון זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]