מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס היום (רביעי) לפיגוע הקשה שהתרחש אתמול בבאר שבע. "משטרת ישראל העלתה כוננות ודריכות בכל רחבי הארץ ואנו לא נהסס לפעול מול הטרור היכן שנידרש", הבהיר.

את הדברים אמר המפכ"ל במהלך נאום באירוע סיכום שנת העבודה של חטיבת התביעות של המשטרה, והוסיף כי "מבדיקת האירוע עולה שמרגע שהתקבל הדיווח במשטרה, לקח לשוטרים כארבע דקות להגיע לזירה, ומיד אחריהם הגיעו כוחות נוספים. אלו הן ארבע דקות של נסיעה מהירה בכבישים העמוסים, אך אלו הן גם ארבע דקות באירוע טרור שבו כל שניה היא קריטית וחשובה".

המפכ"ל שבתאי מתייחס לפיגוע בבאר שבע, קרדיט דוברות המשטרה

"לצערי הרב המציאות המבצעית של משטרת ישראל לא מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב, או בכל כניסה של חנות, או מרכז קניות. הפריסה שלנו משתנה בהתאם לאיומים ולהתרעות, בהתאם למשימות הבלתי נגמרות, ובהתאם לצרכים הציבוריים שגדלים במקביל להרחבת הערים והיישובים", הוסיף.

לטענתו, משטרת ישראל קטנה אל מול משימות שהולכות וגדלות, "את זה אנו זועקים למעלה משנה בתקווה שיותר משאבים וכוח אדם יעמדו לרשותנו בעתיד הקרוב".

דוריס יחבס ז''ל, הרב משה קרביצקי ז''ל, לורה יצחק ז''ל, ומנחם יחזקאל ז''ל שנרצחו בפיגוע בבאר שבע (צילום: באדיבות המשפחות,כולל חב''ד)
דוריס יחבס ז''ל, הרב משה קרביצקי ז''ל, לורה יצחק ז''ל, ומנחם יחזקאל ז''ל שנרצחו בפיגוע בבאר שבע (צילום: באדיבות המשפחות,כולל חב''ד)

המפכ"ל התייחס בנאומו גם ללורה יצחק ז"ל, אחותו של רס"ל שוטר סיור מבאר שבע שעשה דרכו למקום הפיגוע עד שהתבשר בנורא מכל. "אתמול בערב שוחחתי איתו והדגשתי בפניו שאנחנו נעמוד לצידו ונסייע בכל דבר שרק אפשר".

"הסיפור של אליאור ממחיש לנו יותר מכל את המציאות של החברה הישראלית, מציאות של שמירה על הביטחון לצד חיזוק ערכי המשפחה. מציאות של שירות והקרבה למען המדינה לצד שכול ואובדן קשה מנשוא. אליאור לא תיאר לעצמו שאירוע שאליו הוא מוזעק, יטלטל את עולמו ויהפוך אותו לאח שכול", אמר.

בהמשך, פנה שבתאי אל האזרחים שניטרלו את המחבל, והודה על פעולותיהם: "אני מבקש בהזדמנות הזו לחזק אותם ולהודות להם על הפעילות הנחושה מול המחבל הנתעב. בפעילותם הצילו חיי אדם".

עוד התייחס לאירועים שהתרחשו לאחר הפיגוע ועוררו ביקורת רבה, לפיהם נלקח מהם נשקם האישי: "בכל מה שקשור להתנהלות לאחר האירוע, אנו נבחן אותה במטרה למסד במשטרה נוהל לטיפול מהיר, רגיש ואפקטיבי באזרחים שסיכנו את חייהם וסיכלו טרור".

"אירוע כפי שחווינו אתמול חייב להיות זה שמזכיר לנו עד כמה חשובה הרעות והסולידריות החברתית. אסור לנו לתת לטרור את מבוקשו, אסור לנו לתת לו את היכולת להפחיד אותנו, לפלג אותנו ולתקוף האחד את השני. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות אין קץ מול כל גורם שיבקש לפגוע ולפגע באזרחי ישראל", סיכם.