מתח רב בנגב לקראת אירועי יום האדמה שיצוינו בשבת באזור הכפר הבלתי מוכר סעווה. ועדת המעקב העליונה של האוכלוסייה הערבית וועדת ההיגוי של ערביי הנגב קראו לציבור להשתתף באירועים המתוכננים תחת הססמה "כן להכרה ולא לעקירה". תושבי הכפר הלא מוכר סעווה מנהלים בימים אלה מאבק נגד "תוכניות הממשלה לנשלם מאדמתם והשתלטות המדינה על אדמות הכפר באמצעוות קק"ל".

בתוך כך התקיים אמש ברהט כנס חירום יהודי־ערבי מטעם תנועת "עומדים ביחד", בעקבות הפיגוע בבאר שבע, תחת הכותרת ״התשובה לאלימות ולקיצוניות היא לא עוד אלימות וקיצוניות, אלא אזרחות שוויונית וביטחון לכל תושבי הנגב". בהודעה לקראת הכנס אמרו המארגנים כי ״אחרי הפשע הנורא שאירע ביום שלישי בבאר שבע וגבה את חייהם של ארבעה אזרחים חפים מפשע, וכשהרוחות סוערות והפחד משתלט בנגב כולו - אנחנו חייבים לפעול מיד כדי לעצור את האלימות, וכדי לתת תקווה לעתיד של כולנו.

"יש מי שכבר התחילו ריקוד מסוכן על הדם, ומנסים למכור לנו שהתשובה לאלימות וללאומנות - היא עוד אלימות ועוד לאומנות! מי שמציעים את זה, לא דואגים לא לעתיד הנגב ולא לחיי תושביו ולא לביטחון של אף אחד. הנגב הוא בית משותף לערבים וליהודים – כמו הארץ שלנו כולה. אנחנו חיים כאן ביחד, ואם אנחנו לא נהפוך את הבית שלנו לבטוח וטוב עבור כל יושביו – איש לא יעשה זאת עבורנו״.

בין הדוברים בכנס: פאיז אבו סהיבאן, ראש עיריית רהט ויו"ר פורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב; מאג'ד אל־כמאלאת, סגן ראש עיריית רהט וחבר הנהגת תנועת "עומדים ביחד"; אברהם (אברום) בורג, יו"ר הכנסת לשעבר; ואביטל בן שלום, מנהלת בית הספר הדו־לשוני "הגר" בבאר שבע.