נשיא אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' דניאל חיימוביץ' התארח היום (שבת) באירוע שבתרבות עם רועי כ"ץ. בראיון חשף כי באוניברסיטה התגלתה פעילות תא איסלאמיסטי, שפעל כמשמרות צניעות ואיים על סטודנטיות וסטודנטים.

לדבריו של חיימוביץ', התא כלל שלושה סטודנטים, אך הוא סירב להשיב לשאלה האם הסטודנטים המאיימים עדיין לומדים באוניברסיטה. "כשגילינו זאת נחרדנו, יהודים וערבים כאחד. הם צילמו סטודנטיות בדואיות ושלחו את התמונות חזרה לחמולות שלהם, כדי שיבחנו האם הן צנועות דיו".

"זו מציאות מורכבת, טיפלנו בזה בצורה אחרת, הבאנו גברים מהמגזר שיסייעו בכך. הם ממש פעלו כמשמרות צניעות נגד בדואיות צעירות ואיימו לשלוח להוריהן", הוסיף. עם זאת, הדגיש כי הפעילות הייתה מצומצמת ומדובר בתא קטן מאוד - שטופל.

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה: "האוניברסיטה מחויבת להבטיח לכלל הלומדות והלומדים בשורותיה מכלל המגזרים סביבה אקדמאית נאותה, בטוחה וסובלנית. משהגיע אלינו מידע על 'משמרת צניעות' המתעדת נשים בדואיות שמתהלכות שלא על פי תפיסתהם של אנשי 'המשמרת' , פעלנו במהירות ובנחישות עם מחלקת הביטחון שלנו ובעצה עם הגורמים הרלוונטיים ודאגנו שהפעילות הזו תיפסק והיא אכן הופסקה".
 
עוד נמסר: "נמשיך להבטיח את חופש הפרט והתנועה ואת הסביבה הבטוחה בקמפוס לכל סטודנט וסטודנטית ולא נאפשר ליוזמות שכאלה לצמוח בחצרותינו. חשוב לציין שמדובר במקרה חריג  בקמפוס שלנו שלא מעיד על הכלל״.