היום נפתחים אירועי שבוע המודעות לשכול האזרחי - הראשון שנערך במדינה. המיזם נוצר על ידי פיני וברוריה רבינוביץ, הוריה של דסי, שנפטרה ב־1996 בגיל 19 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

אביה של דסי עומד בראש עמותת "יקיר לי – יד ולב לשכול האזרחי", שבמסגרתה מתקיים המיזם, במטרה להעלות את המודעות לחוויית האובדן וליצירת רגישות חברתית כלפי המשפחות שאיבדו את יקיריהן בשל מחלה או נסיבות טרגיות אחרות.

"בשנים האחרונות קיימה העמותה סופי שבוע ייעודיים למטרה זו, והשנה הוחלט לקיים שבוע שלם במטרה להגיע לציבור רחב יותר, ובתקווה - גם למקבלי ההחלטות במדינה, שיכירו במשפחות שחוו שכול אזרחי", מספר פיני רבינוביץ.

שבוע המודעות ייפתח היום בכנס מקצועי בנושא "לגעת בחיסרון", שבמסגרתו יוקרן בהופעת בכורה סרטו של הבמאי ינון וייל "חיים אחרי המוות". הסרט מגולל את סיפורו של דניאל, שאיבד את אחיו בתאונת דרכים. ימים ספורים לפני יום הזיכרון הלאומי, דניאל מתרעם על העובדה שמוקירים רק את המשפחות שאיבדו את יקיריהן בצבא, והוא מספר למורה שאחיו מת בצבא במטרה להיות חלק מטקס הזיכרון.

רבינוביץ: "כל אחד מאיתנו מכיר לפחות משפחה אחת שחוותה שכול של בן משפחה צעיר ממחלה, מתאונה או מאסון טרגי – שכול אזרחי. למרבה הכאב, משפחות אלו נשארות לבדן בצערן, ללא מערך תמיכה והכרה מוסדר וללא יום לאומי־ממלכתי מחבק ומאחד.

"את הכאב שבאובדן לא ניתן לרפא, אך אנו מאמינים שביכולתה של החברה להקל מעט על הכאב והבדידות שחוות המשפחות השכולות. האמירה למשפחות השכול בשבוע הזה היא אחת וברורה: אתן לא לבד בסיפור הזה. זוהי הזדמנות להודות לשר התרבות והספורט חילי טרופר שמלווה אותנו ותומך בנו".

פרטים על אירועי שבוע המודעות ניתן למצוא באתר העמותה.