ולנטינה ורסקה, האצנית שנמלטה מהמלחמה באוקראינה וזכתה במרתון ירושלים והעבירה מסרי שלום לאחר מכן, שוחחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, וסיפרה בהתרגשות אודות הרגע: "זו הגשמת חלום, כבוד אדיר".

היא שיתפה שבו ביום שהחלה הפלישה הרוסית היא הבינה כי הלחימה לא תסתיים בתוך ימים, והחליטה לעזוב את ביתה יחד עם בתה היחידה והן חצו יחד את הגבול לפולין. "בעלי התגייס כמו יתר הגברים והוא לוחם בקו האחורי בעיר שלנו. גם הוריי והאחיין שלי נשארו באוקראינה", סיפרה. 

היא שיתפה כי גם בעלה הוא אצן מקצועי, "הזמן שלו הוא 2:19:00", ציינה. "שנינו היינו רוצים להיות בירושלים יחד, זה היה חלום של שנינו. מקווה שיום אחד זה יתגשם", הוסיפה ולנטינה. 

בראיון שיתפה בכך שביתה בעיר ניקולייב נהרס מאז פרוץ הלחימה ומאז היא בסערת רגשות. אלא שהזכייה הייתה מרגשת עבורה, והיום המאושר הראשון בחייה מאז שפרצה המלחמה. 

ולנטינה ורסקה, האצנית האוקראינית שזכתה במרתון ירושלים 2022 (צילום: Sportphotography)
ולנטינה ורסקה, האצנית האוקראינית שזכתה במרתון ירושלים 2022 (צילום: Sportphotography)

"כל זמן הריצה חשבתי על הבית ועל המלחמה, זה מה שהוביל אותי לניצחון. קיבלתי תמיכה אדירה בישראל, בדרך כלל אחרי מרתון ספורטאים עייפים, אבל אני לא הרגשתי עייפות, להיפך, יש לי יותר כוחות. הישראלים העניקו לי תמיכה מכל הלב".

סייעה בהכנת הידיעה: שני רומנו, 103FM.