אלי פרז, גיסה של דוריס יחבס ז"ל, שנרצחה בשבוע שעבר בפיגוע הדקירה והדריסה בבאר שבע, שוחח הערב (ראשון) עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד, על מנת להתייחס לתקופה הקשה שעוברת על המשפחה, כמו גם לנסיונות הפיוס מצד משפחת המחבל וטען: "אני חושב שזה ממש לא מתאים, עם כל הכאב. מצד אחד רוצים שלום, אבל השלום לא יגיע לצערנו".

"כולם פה נמצאים באבל הכבד, מצב ממש קשה. השתדלנו כמה שיותר לכבד את הנרצחת, את דוריס שהיא אחות של אשתי בעצם. היא הייתה אמא לילדים שלי גם, חוץ מלדבר על כבודה לא רצינו לדבר בשום פנים ואופן על שום מצב שיכול לקשור את זה לפוליטיקה או לא יודע מה. טבעי שבמצב הכאוב שאנחנו נמצאים בו לא נתעסק בנושא הזה, של ביקור תנחומים בשבעה, כשהכול טרי ולא יודעים לאן זה היה מוביל אותנו היום", הסביר גיסה של הנרצחת.

דוריס יחבס ז״ל (צילום: באדיבות המשפחה)
דוריס יחבס ז״ל (צילום: באדיבות המשפחה)

עוד הוא הוסיף בנושא "השלום שלא יבוא" כי "אנחנו אנשים מאמינים ואני יודע שבאמת שלום עושים עם אויבים וגם בתוך משפחה. אדם נמצא בשבעה, כולם בכאב ופתאום אתה מקבל אנשים שבעצם אתה לא יודע מאיפה זה נוחת עליך. אפשר להבין את המשפחה שהתנגדו, אני מצדיק אותם ובדעה שלהם".

בנוסף, פרז הגן על השר לביטחון פנים עמר בר לב וטען כי טעותו בלוויה, אז אמר בשגגה כי המחבל עוד חי, כי מדובר בטעות תמימה. למרות זאת, הוא ביקר החלטה אחרת של השר: "במקרה הייתי לידו ודיברתי איתו והסברתי לו. אמרתי לו שלא התייחסתי לטעות שלו כי היא יכולה לנבוע מכל מיני לחצים מסביב. אפשר להבין ואפשר לא להבין אבל ביקשתי שידגיש שדוריס נרצחה בגלל היותה יהודייה. לא מעבר, ואת זה לא שמעתי. היום במקרה הגיע הסגן שלו לשבעה".

הוא אף התייחס לציוץ שהעלה בר לב, בו התייחס לטעות בלוויה: "יש עוד משהו שהשר בר לב העלה בטוויטר כבדיחה ,זה גם כאב. אנחנו יושבים שבעה וכל מיני אנשים שמגיעים לנחם אומרים שמעתם מה היה ואנחנו לא מחוברים לתקשורת אנחנו בתוך הכאב, זה כאב עצום ונורא. אני מדבר מעומק לבי".

גיסה של דוריס ז"ל סיפר כי מי שהעניק לה טיפול בזירת הפיגוע, בטרם נקבע מותה, היה אחיינה. "זה סיפור מטלטל מאוד, הילד הזה הוא ילד מוערך ומהווה דוגמה לכל המשפחה. לא לפני הרבה זמן הרימו כוסית לחיים בחופשה ואיחלו אחד לשני חיים טובים כמו שהיא אהבה לעשות ולחבק. הוא הוזעק למקום ובמקרה היה הראשון שהגיע לזירה וניסה לטפל וראה שאין מה לעשות, אבל כשהוריד את מסכת הקורונה מעל פניה של דוריס הוא ראה שזו אחותו של אמא שלו ומי מופיע לידו? בעלה. בעלה קיבל את הידיעה מהבן ופשוט נסע כמו מטורף", טען.

בסיום השיחה הוא ביקר את זמן התגובה של כוחות הביטחון: "המסע של בעלה לזירה ארך הרבה זמן. אם הוא יצא ממקום עבודתו והגיע לזירה והיא לא זירה, אין כוחות ביטחון, אין משטרה ואין כלום, מי שנמצא בשטח זה אזרחים שהסתובבו מסביב, האבא צריך לזהות את אשתו ולאסוף את המשקפיים ואת התיק והציוד האישי? ואז לחזור באוטו בלעדיה ,זה כאב עצום".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm