מחיר החניה ברחובות תל אביב לנהגים שאינם תושבי העיר עלול לזנק פי שניים. ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר אתמול שכחלק מהשאיפה של העירייה למנוע הגעת כלי רכב פרטיים לתל אביב ועידוד המעבר לתחבורה ציבורית, העירייה מתכוונת להכפיל את מחיר החניה המוסדרת ברחובות לתושבי חוץ והוא צפוי לעמוד על כ־12 שקל לשעה בכחול־לבן.


ההצעה עדיין לא גובשה והתעריף הסופי טרם נקבע. הדבר יועלה לדיון בעירייה בתקופה הקרובה, והמגמה היא לבצע העלאה חדה של מחירי החניה בכחול־לבן לתושבים שאינם מתגוררים בתל אביב. זאת, על רקע עומסי התנועה הכבדים בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצהריים ומצוקת החניה הקשה במרכז העיר. חולדאי גם הביע תמיכה בהטלת אגרת גודש על כלי רכב פרטיים הנכנסים לתוך תל אביב, אך הבהיר שהסמכות לכך היא בידי המדינה.

עם זאת, הוא ציין שהטלת אגרת גודש חייבת להיעשות במסגרת שורת צעדים, כדי למנוע פגיעה בבעלי הכנסות נמוכות יותר המגיעים לעיר. הוא נתן כדוגמה את הנתיב המהיר לתל אביב מאזור נתב"ג, המאפשר לבעלי ממון להגיע מהר יותר לעיר, בעוד ששאר הציבור תקוע בפקקים.
חולדאי הוסיף כי יש להאיץ את עבודות התכנון והביצוע של המטרו וקווי הרכבת הקלה, שלדעתו רק הם יביאו לפתרון כולל ויעיל.


במקביל, מבוצע פרויקט תוספת מסילת רכבת לנתיבי איילון, שאמורה להביא להגברת תדירות הרכבות. לדברי חולדאי, המעבר לחשמול הרכבות עשוי להביא להגברת מהירותן, ובכך לקצר את זמני ההגעה לעיר וממנה. "הפתרון המלא יהיה רק כשיהיו קווי מטרו וניתן יהיה להגיע אז מחדרה לתל אביב תוך 20 דקות", ציין.

ראש העירייה הודיע שהעירייה תמשיך בקידום פרויקטים של הקמת נת"צים וכן שבילי אופניים. במסגרת תוכנית העבודה, נתיבי התחבורה הציבורית יוכפלו לכ־120 ק"מ ברחבי העיר ויתווספו כ־85 ק"מ של שבילי אופניים. מנתוני העירייה עולה שבעקבות עבודות תשתית שנעשו בחמש השנים האחרונות, נגרעו כ־2,200 חניות בכחול־לבן במרכז העיר ונוספו כ־11,900 מקומות חניה במגרשים ובחניונים פרטיים.