צבי יחזקאלי התראיין היום (שני) בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM והתייחס לפיגוע הקטלני בחדרה, והשיב כיצד דאעש מהווה למעשה מקור טרור דומה לפיגועים שארעו בעבר מטעם החמאס או הג'יהאד האיסלמי.

"לא ידעתי אם תהיה התפרצות בסגנון של מהומות רחוב או פיגועים. כן ידעתי שאחרי הפיגוע בבאר שבע יש זמן להרמת הכפפה. קיוויתי שזה לא יקרה, אבל לא הופתעתי שזה קרה", אמר יחזקאלי בפתח הריאיון, "אני גם מאוד מופתע מכל השיח הזה על דאעש. שמעתי הבוקר קצת תקשורת ש'בואו נפציץ להם את הבסיסים, בואו נרד על מחנותיהם', ו'יש רק 19 חברים ואפשר לגמור את הארגון', גם ראש הממשלה אמר, 'יש איום חדש'. חברים, זה לא שום איום חדש. דאעש זה בעצם עוד שם של לבוש למאבק הפלסטיני, האסלאמי הקיצוני".

"האחים המוסלמים הם חלק מהעולם ונתפסים כלא אלימים ושונים מדאעש, אבל בשורש הם דומים מאוד לדאעש", טען יחזקאלי, "יש להם אותה מטרה, והיא השלטת האסלאם. דאעש רוצה לעשות את זה מהר באופן קרבי ולערוף ראשים והאחים המוסלמים אומרים, 'רגע, קודם כל נכשיר את הלבבות וכשלא יתאפשר לנו דרך דמוקרטיה או דרך שלטון אחר, אז נפנה לאלימות', ראו חמאס 1987".

"יש תיאוריה של בסאם ג'ראר שכתב ספר, 'היעלמותה של ישראל ב־2022'. אני עכשיו חוזר משיחה עם חבר בבית לחם על העניין הזה, והוא אמר לי, 'אנשים מאמינים שזה הרמדאן האחרון, שהנה המשיח יבוא והעולם ייחרב וזה סופה של ישראל'. אתה יודע כמה מאמינים לזה בשטחים? כמאל ח'טיב (סגן יושב ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית) נתן את זה בדרשה שלו לפני שבועיים במסגד", הוסיף. 

לבסוף אמר יחזקאלי: "מה שמשותף לחמאס, אבו מאזן ודאעש זה דבר אחד, אם הייתה להם יכולת אמיתית, פצצת גרעין וצבא, אנחנו לא היינו פה. עכשיו, כל אחד בדרכו, באינטרסים של השבט שלו, של הכלכלה שלו, של הפרנסה שלו, שם את הנקודה הזאת איפשהו. יש אחד שמחביא אותה בחלום שלו, יש אחד שמחביא אותה במשאלת לב ואפילו הוא מבין שזה לא יקרה בחייו ויש כאלה שלוקחים נשק".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM