ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, שלח היום (שני) מכתב לשר הביטחון, בני גנץ, ולשר לביטחון פנים, עומר בר לב, בנושא "ההפקרות הביטחונית בעיר עפולה". זאת, בעקבות החשש לפיגועים נוספים לאחר הפיגוע שאירע אתמול בחדרה, בו נרצחו לוחם ולוחמת מג"ב וחמישה אחרים נפצעו. 

אלקבץ כתב כי "העיר עפולה סובלת רבות לאורך השנים מפיגועים ואבדות בנפש, ותושביה נושאים ויישאו צלקות אלה עימם עוד שנים רבות קדימה. אתמול בחרו המחבלים הארורים לעשות את הדרך מאום אל-פחם לחדרה ולא לעפולה, אך לא מן הנמנע כי תחריש שכזה עשוי להתרחש בקרוב".

ראש העיר הוסיף כי "בשנים האחרונות נכנסים מדי יום לעפולה מאות תושבי אזור ג'נין אשר מחפשים אחר עבודה, חלקם הגדול שוהים בלתי חוקיים. ההפקרות הזאת איננה יכולה להימשך. פניתי בעבר מספר פעמים למערכת הביטחון בבקשה להרחיק את הפועלים ולצערי המצב רק החמיר. אני פונה אליכם שוב ומבקש לעצור את המחדש לפני שיקרה אסון".

המכתב ששלח ראש עיריית עפולה לשר הביטחון ולשר לביטחון פנים (צילום: דוברות עיריית עפולה)
המכתב ששלח ראש עיריית עפולה לשר הביטחון ולשר לביטחון פנים (צילום: דוברות עיריית עפולה)

לאחר מכן, דרש ראש העיר כי מערכת הביטחון תעצור כניסת פועלים פלסטינים לעפולה עד תום הרמדאן "ובוודאי שלא להתיר כניסת שוהים בלתי חוקיים". עוד דרש אלקבץ כי יש "להרחיק באופן קבוע את הפועלים מעפולה על מנת שתחנת האיסוף שלהם תהיה מרוחקת 500 מטר דרומה המעיר".

בעקבות כך, ראש העיר עדכן בדף הפייסבוק שלו כי "בעקבות הלחץ שהפעלנו החל מאמש, פונו הבוקר כל הפועלים הפלסטינים השגיעו מאזור ג'נין, והוחזרו במיניבוסים למעבר הגבול. הגעתי הבוקר למקום ביחד עם השיטור העירוני ומשטרת עפולה המצויינים כדי לוודא שאף פועל לא נשאר באזור".

עוד כתב ראש העיר אלקבץ: "כוחות השיטור העירוני ומשטרת עפולה פרוסים מהבוקר במוסדות החינוך ובמקומות מרכזיים בעיר, מגבירים נוכחות וערנות, ואני קורא גם לכם ליצור קשר על כל חשד".