מנכ"ל נתב"ג מסביר: אלו הסיבות שבגללן תמתינו ארוכות בשדה התעופה

מנכ"ל נמל התעופה בן גוריון, שמואל זכאי, שוחח עם ענת דוידוב והתייחס לתורים הארוכים בשדה: "חסרים לנו מאות עובדים. בטרמינל 3 חסרים כ-45 דלפקי רישום לטיסה"

לוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
נתב"ג
נתב"ג | צילום: אבשלום ששוני

בפתח דבריו, אמר זכאי: "עשרות אלפי נוסעים כל יום ממריאים וחוזרים לישראל, אחרי תקופה ארוכה שלא ראינו מחזות כאלה זה משמח. הבשורה הפחות טובה - יש תורים מאוד ארוכים, גם בבידוק הביטחוני וגם בדלפקי הרישום לטיסות. חסרים לנו מאות עובדים, אך צריך להבין שהבעיה המרכזית שבתקופת הפוסט קורונה התהליכים השתנו דרמטית".

בהמשך, אמר כי "אני מציע כן לעשות צ'ק אין באינטרנט כי זה יקצר את זמן העמידה מול הדלפק". לדבריו, "עיקר המחסור שלנו הוא בעיקר בכוח אדם בביטחון, אנשים מאוד איכותיים שעובדים פה בחלקיות משרה. גם כאן, אנחנו משפרים מאוד את תנאי ההעסקה שלהם כדי לתמרץ אנשים לבוא לעבוד כאן".

"העובדים שלנו שהיו כאן לפני הקורונה ויצאו לחופשות ללא תשלום לא חיכו, הם הלכו לחפש מקום עבודה אחר. להחזיר עובדים זה תהליך שלוקח זמן, אני יודע שזה נשמע כמו תירוצים. אנו מנסים לפתות אותם לחזור בכל דרך, אך הם כבר עובדים במקום העבודה הבא שלהם", הוסיף.

בסיום, התייחס למצב הביטחוני בשבועות האחרונים: "אנו ערים לפיגועים שמתרחשים בתוך מדינת ישראל. אני יכול להבטיח לכל מי שמגיע לנתב"ג - נעשים מירב המאמצים, באמצעות אנשי אבטחה מיומנים ושימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם, כדי לשמר רמת ביטחון גבוהה". זכאי הוסיף: "כמות הנוסעים והמטוסים שיהיו בנתב"ג בפסח היא 90% ביחס למה שהיה ב־2019, כמות כוח האדם פחותה ב־40%. אני לא קוסם, אבל עם זה נעשה הכי טוב שאנחנו יכולים".

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm

תגיות:
נתב"ג
/
קורונה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף