לקראת חג הפסח המתקרב והדעיכה בגל החמישי של הקורונה, הישראלים חוזרים לנפוש בחו"ל ושוב ניתן לראות את דלפקי הצ'ק אין בנתב"ג מלאים בנוסעים ישראלים. על כך, מנכ"ל נתב"ג, שמואל זכאי, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM והתייחס בין היתר לתורים הארוכים בשדה.

בפתח דבריו, אמר זכאי: "עשרות אלפי נוסעים כל יום ממריאים וחוזרים לישראל, אחרי תקופה ארוכה שלא ראינו מחזות כאלה זה משמח. הבשורה הפחות טובה - יש תורים מאוד ארוכים, גם בבידוק הביטחוני וגם בדלפקי הרישום לטיסות. חסרים לנו מאות עובדים, אך צריך להבין שהבעיה המרכזית שבתקופת הפוסט קורונה התהליכים השתנו דרמטית".

"אם לפני הקורונה, נוסע היה עומד בממוצע שתי דקות, היום הוא עומד שמונה וחצי דקות. קחי 150 נוסעים בממוצע לטיסה, רואים את המכפלות. היום חסרים בטרמינל 3 כ-45 דלפקי רישום לטיסה, מדינת ישראל היא אחת מארבע המדינות היחידות בעולם שמחייבת את כל מי שנותח בה לבצע בדיקת PCR. יש בעיות בחיים שהפתרון שלהן מורכב, זה לא שיושבים פה אנשים רשלניים, ידענו את הכל", הוסיף.

בהמשך, אמר כי "אני מציע כן לעשות צ'ק אין באינטרנט כי זה יקצר את זמן העמידה מול הדלפק". לדבריו, "עיקר המחסור שלנו הוא בעיקר בכוח אדם בביטחון, אנשים מאוד איכותיים שעובדים פה בחלקיות משרה. גם כאן, אנחנו משפרים מאוד את תנאי ההעסקה שלהם כדי לתמרץ אנשים לבוא לעבוד כאן".

"העובדים שלנו שהיו כאן לפני הקורונה ויצאו לחופשות ללא תשלום לא חיכו, הם הלכו לחפש מקום עבודה אחר. להחזיר עובדים זה תהליך שלוקח זמן, אני יודע שזה נשמע כמו תירוצים. אנו מנסים לפתות אותם לחזור בכל דרך, אך הם כבר עובדים במקום העבודה הבא שלהם", הוסיף.

בסיום, התייחס למצב הביטחוני בשבועות האחרונים: "אנו ערים לפיגועים שמתרחשים בתוך מדינת ישראל. אני יכול להבטיח לכל מי שמגיע לנתב"ג - נעשים מירב המאמצים, באמצעות אנשי אבטחה מיומנים ושימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם, כדי לשמר רמת ביטחון גבוהה". זכאי הוסיף: "כמות הנוסעים והמטוסים שיהיו בנתב"ג בפסח היא 90% ביחס למה שהיה ב־2019, כמות כוח האדם פחותה ב־40%. אני לא קוסם, אבל עם זה נעשה הכי טוב שאנחנו יכולים".

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm