נציגי הציבור הערבי במדינת ישראל גינו בשבועות האחרונים את פיגועי הטרור הקשים בבאר שבע ובחדרה ואת התעוררות גל הטרור המחודש. יו"ר ועד ראשי הרשויות הערביות, מודר יונס, שוחח היום (שלישי) עם ליאת רון ב־104.5fm והסביר מדוע הוא לא ממהר לעשות זאת: "אני לא יודע אם יש אפשרות לבוא ולהקצין ולהגיד שבאמת ובהחלט אנו מרגישים שינוי, שהפכנו להיות איזה אירוע צבאי".



"בוודאי שזה לא מצב שאנו רוצים או יכולים לקבל. מה שקרה בחדרה ולפני בבאר שבע, זה בוודאי לא משהו שהחברה הערבית מסכימה לו - היא מגנה אותו בצורה הכי ברורה, אבל יחד עם זאת אנחנו מבקשים מכולם לא לקשור אותנו לאירועים האלה. אנחנו מנסים להתנתק מהאירועים. כל רצח של חפי מפשע הוא מגונה על ידי החברה הערבית בכל גווניה, רצח הוא רצח - אמרנו את זה בעבר ונמשיך לעשות זאת. יחד עם זאת אני שואל את עצמי - למה אני צריך לצאת ולגנות? עצם הפנייה הוא ניסיון אבסורד ולא ראוי לקשור אותנו לאירועים האלה", הוסיף.

לדבריו, "כל תעשיית הגינויים לא צריכה להיות מלכתחילה - אני כראש ראשות לא ממהר לעשות גינויים כי אני לא חושב שאני צריך לעשות זאת. תמיד מצפים, אבל זה לא הופך את הדבר ללגיטימי. אמרתי שאני נגד רצח וזה מספיק, לא צריך לצפות ליותר, כמו שלא צריך לצפות מכל יהודי לגנות את מה שנעשה על ידי יהודי אחר"