שריפת ענק השתוללה החל משעות הצהריים (שלישי) בבית אריזה ובו חומרים מסוכנים, הממוקם באזור תעשיה שלומציון בבקעת הירדן. כעבור כחמש שעות, הושגה שליטה על האירוע, אך צוותי כיבוי ממשיכים לפעול לכיבויה. 

למרות זאת, בתום הערכת מצב הוחלט כי תושבי היישובים הסמוכים למקום הדליקה, בהם יפית, משואה, מפגש הבקעה ומתחם המועצה - התבקשו להמשיך להסתגר בבתיהם ולסגור חלונות, דלתות ופתחי אוורור, ולהימנע מלצאת לאוויר הפתוח.

מפקד תחנה אזורית שומרון סגן טפסר אבישי שפיר, מסר: "עם קבלת הדיווח הוזנקו צוותים רבים מהתחנה, לאחר הדיווח של הצוות הראשון שהגיע למקום הורתי על הזנקת צוותים נוספים וסיוע חומה מחוזות. במהלך השריפה עלו באש מחסנים, בתי אריזה, וחממות. תוך כדי פעולות הכיבוי יצאו כלים הנדסיים "קווי חיץ" למניעת התפשטות השריפה אשר השתוללה בחסות הרוחות במקום. עם הגעת הצוותים הנוספים למקום חולקו גזרות עבודה במטרה להגן על מבנים סמוכים". 

שריפת ענק במפעל בבקעת הירדן (צילום: כבאות והצלה מחוז יו"ש)

מעל שלושים צוותי כיבוי של לוחמי האש של מחוז יו"ש, בסיוע חוצה מחוזות, ממשיכים לפעול במספר גזרות עבודה. שוטרי משטרת ישראל, עובדי המועצה האזורית בקעת הירדן ואיגוד ערים לאיכות הסביבה יהודה ושומרון פועלים במקום ומסייעים באירוע. משירותי הכבאות נמסר מוקדם יותר כי בסמוך למקום השריפה ממוקם גן ילדים שפונה ברגעים אלו, קיימת סכנת התפשטות למפעלים ולמכלי דלק סמוכים. במקביל לוחמי האש ממשיכים בפעולות הכיבוי וניטור החומרים המסוכנים באוויר.

מפקד תחנה אזורית שומרון סגן טפסר אבישי שפיר (צילום: כבאות והצלה יו"ש)

בנוסף לכך, כוננים של המשרד להגנת הסביבה הוזעקו למקום לצורכי ביצוע ניטור אוויר ביישובים הסמוכים למוקד השריפה. "לאור תוצאות דיגום שביצעו כונני איגוד ערים לאיכות סביבה שומרון שהועברו למשרד להגנת הסביבה, המליץ המשרד להגנת הסביבה לכוחות הביטחון, האמונים על הטיפול באירוע, להנחות על הסתגרות של האזרחים ביישובים יפית, משואה ובמרכז מסחרי מפגש הבקעה. יש להישמע להוראות כוחות הביטחון באזור", נמסר.

מהמועצה האזורית בקעת הירדן נמסר: "שריפה משתוללת בבית האריזה במתחם המועצה, כוחות הביטחון והמועצה מפקחים על האירוע".

טפסר שיקו בר דב, מפקד מחוז יו"ש, מסר: "כרגע טרם הושגה שליטה על השריפה, בשעות האחרונות פעלו במקום כלים הנדסיים על מנת ליצור "צירי חיץ" לבידוד השריפה. כרגע אנו פועלים בכוחות מתוגברים עם למעלה משלושים צוותי כיבוי לכיבוי השריפה ומניעת התפשטות, וכן להורדת הערכים של החומרים המסוכנים באוויר. אנו פועלים יחד עם המועצה האזורית, משטרת ישראל, ואיגוד ערים לאיכות הסביבה זאת על מנת לאפשר לתושבים חזרה לשגרה כמה שיותר מהר תוך שמירה על בריאותם."

שריפת ענק במפעל בבקעת הירדן (כב"ה יו"ש)
שריפת ענק במפעל בבקעת הירדן (צילום: דוברות מועצה אזורית בקעת הירדן)
שריפת ענק במפעל בבקעת הירדן (צילום: דוברות מועצה אזורית בקעת הירדן)
שריפת ענק במפעל בבקעת הירדן (צילום: דוברות מועצה אזורית בקעת הירדן)
שריפת ענק במפעל בבקעת הירדן (צילום: דוברות מועצה אזורית בקעת הירדן)
השריפה בבקעת הירדן  (צילום: כבאות והצלה)
השריפה בבקעת הירדן (צילום: כבאות והצלה)