תיעוד מצמרר ממצלמות אבטחה שפורסם הבוקר (רביעי) חשף אירוע דרמטי נוסף שהתרחש במהלך הפיגוע הקשה בבני ברק, במהלכו ניסה המחבל לבצע ירי לעבר אחד מתושבי העיר, שהצליח להימלט. המחבל, ככל הנראה, נתקל במהלך האירוע במעצור בנשק שמנע ממנו לבצע את הירי.  

על פי עדויות מזירת הפיגוע הקשה בבני ברק שהגיעו למעריב, התושבים שמעו קולות בתחילת האירוע ירי וחשבו שמדובר בנפצים, אולם תוך זמן קצר, שמעו צעקות ואחדים מהתושבים התקשרו למוקד המשטרה.

מנחם אנגלנדר, חובש מתנדב במד"א, סיפר למעריב על מה שהוא חווה באירוע. "שמעתי יריות הסתכלתי מהחלון וראיתי מישהו יורה, ירדתי למטה ואז המחבל מכוון אליי את הנשק ומנסה ללחוץ כמה פעמים לירות אבל היה לו מעצור, מהר הסתובבתי וחזרתי הביתה ונעלתי את הדלת. בזמן שהוא ניסה לירות לעברי כמה פעמים אמרתי שמע ישראל היה לי נס גדול".

זירת הפיגוע בבני ברק  (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)
זירת הפיגוע בבני ברק (צילום: אלישיב רקובסקי/TPS)

הוא הוסיף: "המחבל הוא צעיר כן 25-30. הסתכלתי מהחלון בצד. שמעתי את קולות הירי ואז ברגע שהגיעו כוחות משטרה למקום ואיבטחו את הרחוב ירדתי חזרה למטה, אבל לצערי שלושה גברים כבני 30 שסבלו מפצעי ירי היו מחוסרי הכרה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם. לצערי, כשהגעתי לזירה כבר לא היה הרבה מה לעשות". 

"שמעתי לפחות עשר עד 12 יריות. ירדתי, רצתי מהר למטה, ראיתי אדם פצוע קשה ולצערי הבנתי שהוא הרוג", כך סיפר עד ראיה נוסף המתגורר סמוך לזירת הירי המרכזית, לחדשות 12, "עוד אחד היה באוטו ועוד שניים על הרצפה".