רס"מ אמיר חורי נרצח אמש (שלישי) בפיגוע הירי בבני ברק, בו נרצחו ארבעה אזרחים נוספים. חורי בן ה-32 מנוף הגליל פונה מהזירה לבית החולים בילנסון במצב אנוש לאחר שחתר למגע בזירה ונטרל את המחבל, שם נאלצו לקבוע את מותו. הוא שירת כסייר אופנוען בתחנת בני ברק במרחב דן של מחוז ת"א. השאיר אחריו הורים אח ושתי אחיות.

אביו, ג'ריס חורי, התראיין הבוקר ברדיו כאן ב' וסיפר על התחושות הקשות: "איך שראיתי את הדיווחים ישר שלחתי לו הודעות, התקשרתי אליו 20 פעם והוא לא ענה לי. ב-22:00 נאמר שהפצוע הקשה נפטר בטלוויזיה ואף אחד לא הודיע לי. אבל אחרי 10 דקות דפקו בדלת מהמשטרה, וזה היה הסימן".

"הוא היה פייטר, כל המפקדים שלו יודעים, הוא שוטר מצטיין. הוא למד רפואה ועזב והתגייס למשטרה בעקבותיי, כל החיים שלו זה המשטרה. אלוהים יעזור לנו", הוסיף.

רס"מ ע' שניטרל את המחבל מהפיגוע בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה

עוד סיפר כי לפני חודש הלך איתו לחתום על חוזה לקניית בית, "אתמול כשהוא הלך הוא אמר שבשישי הוא יחזור הביתה. שילמנו חלק מהכסף של הדירה. יש לו חברה כמה שנים שהוא רצה להתחתן איתה. העיקר שהוא הציל הרבה אנשים ממוות".

טקס האשכבה ופרידה מאמיר ייערך מחר בשעה 10:00 בכנסיית הבשורה בנצרת, ההלוויה תצא בשעה 15:00 מבית העלמין הצבאי בנוף גליל, שם התגורר.