נרצח נוסף בפיגוע הקשה שהתרחש אמש בבני ברק הוא יעקב שלום, תושב העיר בן 36 ואב לחמישה. הוא יובא למנוחות בשעה 11:00 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. גיסו יונתן ספד לו הבוקר (רביעי) בראיון בכאן ב': "הוא היה אדם מיוחד שנתן תמיד את כל כולו והיה הראשון לפנות אליו כשהיה צריך עזרה במשהו. לא זכור לי שאי פעם סירב לבקשה".

אמיר נטרל את המחבל, יעקב ואבישי נורו מטווח קצר: 5 נרצחו בבני ברק

אחיו של אבישי שנרצח בפיגוע: "הוא הספיק להתכופף ולהגן בגופו על בנו הקטן"

"הילדים היו מאוד מחוברים אליו, ברמה שרצו לבוא איתו לכל סיבוב הכי קטן", המשיך וסיפר, "בנו הקטן היה עימו ברכב וירד ממנו דקות לפני האירוע. הוא היה אמור לקחת גם את בנותיו, אך אשתו שלחה אותן לישון כי יש לימודים למחרת. הם ניצלו כך. אחרי שנתבשרנו על מותו, הילדה שלו שאלה 'מי יקח אותנו עכשיו באוטו?', הוא היה הכל בשביל המשפחה, הם היו מאוד מחוברים אליו".

יונתן שיחזר את אירועי אמש. "הוא נסע עם בנו למספר סידורים בעיר, ודקות ספורות לפני הפיגוע הוריד את בנו מרכב ועלה כדי להביא משהו למישהו אחר, תוך שהוא מבטיח לבנו שהוא כבר חוזר. אשתו התקשרה אליו כששמעה את הפיצוצים והיריות סמוך לבניין המגורים שלהם", אמר, "יעקב נסע לרחוב, המחבל זיהה אותו וירה בו למוות מתחת לבניין". 

הרכב שנפגע בזירת הפיגוע בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)
הרכב שנפגע בזירת הפיגוע בבני ברק (צילום: אבשלום ששוני)

יונתן סיפר כי המשפחה למדה על מותו של יעקב - מסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות. "זיהינו את הרכב שלו, וכך הבנו שהוא נרצח", הסביר, "חיכינו במשך למעלה משעתיים לקבלת ההודעה הרשמית, וכל הזמן הזה קיוויתי שהוא רק נפצע, למרות התחושות הרעות שהרגנו". לדבריו, כשראה את הסרטון - הבין שהוא כבר אינו נמצא בחיים. "ראיתי איך המחבל הסתכל על הרכב והמשיך הלאה, אז הבנתי שיעקב כבר מת. כשגיסתי הגיעה לזירה היא ראתה את הרכב מכוסה בניילונים, אמרו לה שיש כתמי דם - אבל בפועל גופתו היתה עדיין ברכב". 

הוא המשיך וסיפר על יעקב: "הוא למד בישיבה והיה המחזיק הכלכלי של הבית. עבד תמיד לפרנסתו ועשה הכל כדי שיהיה טוב לילדים. המשפחה לא מצליחה לעכל את זה, כי רק לפני שנה וחצי אביו נפטר לאחר שחלה בקורונה. מה שבטוח, אני כבר לא מרגיש בטוח בשום מקום ברמה שמפחד לצאת מהבית".

"במצב הזה, יכול להיות מחבל מתחת לבית שלך", אמר, "אתה הולך ברחוב ומדמיין מאיפה הוא יגיע. יעקב בסך הכל רצה להגיע לאשתו לילדים בסוף היום".

בתמונות בכתבה נעשה שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר/עיתון זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]