גל טרור ברחבי הארץ11 אזרחים נרצחו בתוך שבוע בלבד בשלושה פיגועי טרור, והמצב המתוח בין החברה הערבית ליהודית רק גובר. יוסף חדאד, מנכ"ל עמותת "ביחד - ערבים זה לזה", שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM ושיתף בתחושות הקשות. 

אמיר נטרל את המחבל, יעקב ואבישי נורו מטווח קצר: 5 נרצחו בבני ברק

רף זהה לשומר החומות: עלתה רמת הכוננות במשטרה

"ראיתי את הרכב בסרטון והבנתי": גיסו של הנרצח שחזר את הגילוי הקשה

"מה שקורה כרגע אצלנו בתוך כל החברה ערבית ישראלית זה שכולנו מזועזעים, הרוב המוחלט. יש לצערי בנינו קיצוניים ואני רואה את זה גם ברשתות החברתיות שחוגגים ומממשיכים להסית. אבל באמת הרוב מוחלט מזועזע ואני מאתמול מקבל הודעות שכולנו מפחדים, מזועזעים וכואבים", אמר.

לדבריו, יש פחד כפול בתוך החברה: "מצד אחד יש פה פחד מקיצוניים שיגידו שהנה כל הערבים ככה, ומצד שני יש פחד מהטרור עצמו. אני מפה קורא לכולם - חשוב מאוד לא להכליל, חשוב מאוד להבין שהרוב בחברה הערבית ישראלית הכי רחוקים ממה שקורה, בטח מכל אלו שמשויכים לדעאש, חמאס, וחיזבאללה".

"אנחנו לא רוצים את זה, אנחנו מתנגדים לזה ואנחנו מגנים את זה. אנחנו רואים שגם חייל דרוזי וגם שוטר נוצרי נרצחו, יש בכוחות הביטחון מהחברה המוסלמית, אנחנו חלק מהחברה הישראלית", הבהיר. 

כשנשאל מה מביא להתפרצות הזאת, השיב: "יש הבדל קטן היום מפעמים קודמות שהרוב השקט הזה, שהוא קול שפוי מפחד. אני יודע שבדרך כלל בחברה היהודית אוהבים לעשות הפרדה בין הנוצרים, המוסלמים והדרוזים, אבל אנחנו חיים אחד עם השני. אנחנו ביחד, גם בנושאים פוליטיים לצורך העניין. אני לא בא ואומר שזה אותו הדבר, אבל עדיין יש פה רוב שפוי בחברה הערבית ישראלית שבאמת מזועזע מהדברים האלו".

בהמשך, התייחס לשאלה כיצד היה מטפל באלימות הגואה בחברה הערבית במקום הממשלה, ואמר כי "צריך לעשות שתי פעולות עיקריות - הקמת יחידה מיוחדת בתוך משטרת ישראל, לא במשטרה הכחולה כי אף אחד לא מכבד אותה יותר. תביאו יחידה של מג"ב או יס"מ ותראו את השוני. צריך להקים יחידה ייעודית שתפקידה ותכליתה הוא להילחם בפשיעה בבחרה הערבית ישראלית".

"נושא שני זה הענישה, איך ייתכן שהמחבלים האלו שיש להם קשר לדעאש תוחקרו וחלקם נכנסו לכמה שנים בכלא ויצאו. כשהענישה היא כזו אי אפשר להתקדם, חייבים להעניש בצורה חמורה וקשה יותר. וכמובן חינוך לטווח ארוך", הבהיר.

על הריסת בתי מחבלים, הסביר: "כל מחבל שפוגע באנשים חפים משפע, לא משנה מה הזהות שלו, חד משמעית מבחינתי להרוס לו את הבית. אני אומר לך יותר מזה, מחבל ישראלי שנשאר בחיים צריך לשלול לו את האזרחות".

לטענתו, "אם יש קשר בין אותו מחבל למשפחה ויודעים בוודאות שעזרו מצידי שלילת אזרחות. אני לא מפחד להגיד את זה - מי שישאר כאן הם אנשים שרוצים להיות חלק מהחברה הישראלית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm