המצב הביטחוני בשבוע האחרון הסלים לאחר שלושה פיגועים קשים שאירעו בבאר שבע, חדרה ובני ברק. בפיגוע האחרון, נרצחו חמישה אנשים על ידי המחבל דיא חמארשה שהשתייך לארגון הפת"ח. חבר הכנסת מנסור עבאס גינה את הפיגוע בחשבון הטוויטר וכתב: "פשע טרור מתועב ומגונה נגד אזרחים חפים מפשע". בעקבות כך, הוא שוחח הערב (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM.

בפתח השיחה, אמר חבר הכנסת עבאס: "אנחנו יזמנו את התהליך הפוליטי הזה של שותפות כדי שיהיה טוב לכולם. אנחנו נמצאים בדרך הזאת ויש אתגרים, אבל אנחנו מחזיקים מעמד ומתקדמים. חשוב לתת גם תקווה לאנשים בחברה הערבית וגם בחרה היהודית. נכון, יש קומץ קיצוני ואנחנו חייבים להתמודד מולו - אני, לא רק כפוליטיקאי אלא גם כאיש דת, מודאג מאוד ומנסה לבנות חומה או לעשות תהליך של חיסון ערכי ואידאולוגי לפערים בחברה הערבית".

"אנחנו נמצאים עדיין בתוך סכסוך שלא נוהל. לצערי אתה לא יכול לדעת מה מתרחש בראשו של האדם עד שהוא מקבל את ההחלטה לקחת את הנשק שנמצא בביתו ולצאת למסע הרג ורצח. יש כמובן הקשר כללי שאנו נמצאים בסכסוך שלא נוהל ולא טופל, אבל בתוך הכותרת של הסכסוך אפשר למצוא נושאים שהם פחות או יותר רגישים - ואז הכל שוב עולה וחוזר. בינתיים אין אופק, אבל לכל דבר יש הקשר מסוים", הוסיף.

לאחר מכן, נשאל על האפשרות להפעיל נגד המחבלים הישראלים אמצעים שונים, וביניהם הריסת בתים ושלילת אזרחות. עבאס השיב: "דברים חכמים יותר לא נעשו - צריך להכניס אותם לכלא ולדאוג לטיפול שיקומי, להביא להם אנשי דת ואנשי חינוך שיוציאו מהם את הדעות השליליות והקיצוניות. אלמנטים של פצצות יכולים להביא לתוצאה ישירה, אבל בסופו של דבר אי אפשר להישאר יום-יום במלחמה. אתה צריך לטפל בדבר ולהציע פתרונות של שיקום".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm