תצוגת אופנה יוצאת דופן נערכה שלשום בשדרות רוטשילד בתל אביב לרגל מבצע ההתרמה הארצי לילדים ובוגרים על הספקטרום האוטיסיטי המתקיים בימים אלה באתר jgive.

התצוגה – Spectrum Street Fashion Show – ביוזמת עמותת אלו"ט ו"המרכז לחקר וטיפול באוטיזם - העמותה לילדים בסיכון", ובשיתוף עם מותג האופנה Story, התקיימה בהשתתפות שלל ידוענים שצעדו על המסלול בזוגות, יחד עם צעירים וילדים על הרצף ובסביבה מותאמת. כמעט לכל מי שצעדו בתצוגה יש קשר לאוטיזם והם פעילים בתחום.

בין המשתתפים: השחקן עידן שקרוקה, שעובד בימים אלה על מופע בהשראת אחיו הצעיר שחר, שעל הרצף; השחקן מיכאל גבעתי, שמתנדב בהדרכת קבוצת תיאטרון לאנשים על הרצף ועם מוגבלויות; השחקן והבמאי אבי גרייניק, שיזם וביים בהתנדבות את המופע "צוחקים ברצף" עם קבוצת תלמידים בכיתת תקשורת בתיכון אורט גרינברג טבעון; הנינג'ה אסף חילי, מטפס שמאמן ילדים ובני נוער עם אוטיזם, ועוד ורבים אחרים.

מיכאל גבעתי ורועי מורי (צילום: שלומי מזרחי)
מיכאל גבעתי ורועי מורי (צילום: שלומי מזרחי)

את התצוגה הנחתה הסופרת והפעילה החברתית ליהיא לפיד, אמה של יעלי ורעיית שר החוץ יאיר לפיד, שאמרה: "אנחנו חיים בעולם שהמון אנשים צועקים ויש גם אנשים שאין להם קול. המשימה שלנו היא לקדם אג'נדה שבה כולם ישתלבו בחברה אחת מכילה ולהציג אנשים עם אוטיזם במרכז שדרת החיים של כולנו".

יו"ר אלו"ט עמוס שפירא, שצעד בתצוגה לצד זוגתו חלי, מורה לחינוך מיוחד, אמר: "לראות ילדים וצעירים על רצף האוטיזם צועדים בראש מורם בתצוגת אופנה, מול מאות אנשים, ברחוב הכי מרכזי, זו חגיגה אמיתית של שילוב. הרבה מעבר לבגדים שהציגו, הם מציגים למעשה את המיוחד והיפה שבכל אחד מהם. אני נרגש מההזדמנות להיות חלק ממיזם שמדגים כיצד עם קצת מאמץ והתחשבות, גם אנשים עם אוטיזם יכולים להיות חלק אינטגרלי מהחברה ולהגיע לקדמת הבמה".

להשתתפות במבצע ההתרמה - לחצו כאן