כוחות גדולים של מג"ב, יסמ"ג וצה"ל פעלו הבוקר (חמישי) במחנה הפליטים ג'נין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. במהלך הפעילות, מחבלים פתחו באש לעבר הכוחות, לוחמי צה"ל השיבו באש ופגעו בחמושים. לוחם צה"ל נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

בתקשורת הפלסטינים דיווחו כי הכוחות עצרו 13 חשודים, שלושה מחבלים נהרגו במהלך חילופי האש. מדובר בפעילות שאמורה היתה להתבצע במהלך הלילה ואולם בתיאום מול השב"כ נדחתה לשעות הבוקר, כאשר היא מכוונת לשני חשודים המזוהים עם דאעש וחשוד נוסף במעורבות בפיגוע בבני ברק. 

כאמור, גל המעצרים בגדה המערבית התרחש בעקבות הפיגוע הקשה בעיר בני ברק, בו נרצחו חמישה בני אדם. כאשר המחבל, תושב השטחים שריצה בעבר עונש מאסר בישראל והשתייך לארגון הפתח, פתח בירי ברחובות העיר עד שנוטרל על ידי שוטרים שהגיעו לזירה. 

אתמול, כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה ובמוקדים נוספים, למעצר מבוקשים החשודים במעורבות בפיגוע הירי שהתרחש אמש בעיר בני ברק. החשודים הועברו לחקירת שב"כ.

בנוסף, הכוחות מיפו את ביתו של המחבל אשר ביצע את הפיגוע, לקראת הריסה מתוכננת של הבית. כמו כן, במסגרת הפעילות נעצר גם אחיו של המחבל אשר ביצע את פיגוע.