אסון בשרון: אליעד ליפשיץ בן ה-85, תושב בית יצחק ואב לארבעה ילדים, נהרג היום (שבת) בהתרסקות מטוס קל בשטח פתוח סמוך לגן יאשיה בעמק חפר. 

צוות מד"א הגיע לזירה והעניק לו טיפול רפואי לאחר שאותר מחוסר הכרה עם חבלה בראשו, וזמן קצר לאחר מכן קבע את מותו. צוותי כבאות והצלה לישראל בפיקודו של רב רשף עמוס סילם, פעלו לחילוצו קודם לכן.

פראמדיק מד"א, נועם לייזר, וחובשת מד"א אורלי קינן, סיפרו: "נכנסו עם האמבולנסים לשטח החלקאי וראינו את המטוס הקל שהתרסק. הטייס נלכד בתוך שברי המטוס כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש קשה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

זירת התרסקות המטוס הקל באזור עמק חפר (צילום: דוברות כבאות והצלה נתניה)
זירת התרסקות המטוס הקל באזור עמק חפר (צילום: דוברות כבאות והצלה נתניה)

לפני כחודש, מטוס קל התרסק סמוך ליישוב מבוא ביתר שבאזור ירושלים. כלי הטיס המריא מאזור המרכז, כאשר על סיפונו שני אנשי צוות, והיה אמור לנחות באזור מצדה בסביבות השעה 10:30 - אך הקשר עימו נותק באזור שורש. בעקבות הדיווח, כוחות משטרה רבים החלו בסריקות אחר המטוס הקל, מסוג אולטרה-לייט, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים במטרה לאתרו.

הוא אותר ע"י כוחות משטרה של מחוז ירושלים ומשמר הגבול, וצוות מד"א שהגיע למקום דיווח על שני גברים, בשנות ה-30 וה-60 לחייהם, ללא סימני חיים וקבע את מותם. בעקבות ההתרסקות, שריפה פרצה במקום וכוחות הכיבוי הוזעקו למקום.  כוחות משטרה רבים, ביניהם מתנדבי יחידת החילוץ עציון-יהודה של המשטרה, שוטרי מחוז ירושלים ומשמר הגבול, בפיקודו של מפקד תחנת מטה יהודה, פעלו במקום.