האלוף (במיל') ישראל זיו שוחח הבוקר (שלישי) עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס למתיחות הביטחונית ברקע חודש הרמדאן. "מה שקורה כעת זה פריסה כמעט מלאה של כלל הכוחות גם של צה"ל וגם של המשטרה והשב"כ, הם עושים עבודה בלתי רגילה, לא הולכים הביתה".

לדבריו, נצטרך לחזור למציאות שהזנחנו כמה שנים. "אנחנו רצים לפי אירועים כי זה חדשותי אבל יש קו מאוד ברור בין הנשק הלא חוקי, לבין הפיגועים שראינו בתוך הערים, לבין האוטובוסים הנרגמים לחוסר הביטחון של האזרחים, לבעיות שישנן בנגב שראינו בשומר החומות ובגליל. יש חוסר בולט מאוד במדיניות ובאסטרטגיה שכרוכה בכל הקשור לביטחון הלאומי הפנימי. אין ביטחון פנים, יש אוסף של טיפולוגיה, אין מדיניות".

כשנשאל היכן מתחילה הבעיה השיב כי "באופן תיאורטי יש שר לביטחון פנים, אבל שר לביטחון פנים הוא בעצם שר המשטרה בשינוי שם, אין לו סמכויות ואחריות. הוא שר המשטרה, יכול לקום בבוקר ללכת למשטרה ולהגיד 'ניתן לכם עוד 10 שוטרים'. זה קולאז' של אוסף של הדבקות של כל מיני בעיות שלא פותר את הבעיה שיש משטרה במדינת ישראל שבכלל לא מתאימה לאתגרים של זירת ביטחון הפנים בעת הזאת".

בהמשך, זיו התייחס לחילופי המפקדים בחיל האוויר, במסגרתם יסיים את תפקידו האלוף עמיקם נורקין, ושרביט הפיקוד על החיל יועבר לאלוף תומר בר. "ישבתי איתו לפני שבוע על השאלה הזאת, מה האתגרים כבדי המשקל, אפילו הייתי אומר גורליים ברמה היסטורית שהוא כנראה במשמרת שלו יצטרך לפגוש אותם ולהתמודד איתם", אמר.

לדבריו, ההתלקחות ללא ספק יכולה לקרות במשמרת של בר. "זה יכול לכלול זווית צפונית מורכבת בלבנון ובסוריה, והרקע לשיחה היה מה שקורה באירופה שהרוסים במקרה שלנו משחקים תפקיד הפוך, הם סוג של בלם להתרחבות האיראנית שם".

"חיל האוויר אולי לא הכי גדול בעולם אבל מבחינת האיכות העוצמה הדיוק והאינטגרטיביות שלו למודיעין ולפעילו מדויקת זה דבר שאין לו דוגמה בשום מקום אחר בעולם. דבר אחד - אי אפשר לשקוט על השמרים", הוסיף.

כשנשאל על היכולות של חיל האוויר לפגוע באיראן השיב: "יש לו את היכולות האלה, חלק מהן אתה צריך לחזק אותן בעיקר בממד הרחוק. צריך לקחת בחשבון אם מחר בבוקר חלילה אנחנו נקלעים למצוקה חיל האוויר יכול לפעול שם. האם זה משביע רצון ברמה שאנחנו רוצים מבחינת היקף הנזק? התשובה היא לא מספיק".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm