משפחתה של פידא כיואן, תושבת חיפה בת ה-43 שבית המשפט בדובאי גזר עליה עונש מוות בגין החזקת קוקאין, פנתה ביום חמישי למרכז מוסאוא (לזכויות האזרחים הערביים בישראל) בעקבות פסק הדין ולאחר שלטענת המשפחה, משרד החוץ והמשרד לשיתוף פעולה אזורי לא סייעו לה בתקופת המשפט.

לדברי המשפחה, הם פנו כמה פעמים לשר עיסואי פריג' ולמשרד החוץ, שהבטיחו שהנושא יטופל, אך טענו כי לא קיבלו מענה ענייני. בתוך כך המשפחה פנתה לעורך דין פרטי שאינו קשור למרכז מוסאוא והוא החל להכין את הערעור על פסק הדין.

מרכז מוסאוא מסר כי "אם היה מדובר בחשודה ממוצא יהודי, היו משרדי הממשלה פועלים לסייע לה ולמשפחתה, ראינו כיצד ראש הממשלה נתניהו הביא חשודה יהודיה מרוסיה במטוסו הפרטי. החשודה מכחישה שהסמים שייכים לה, וטוענת שהסמים שייכים לבעלי הדירה בה היא נמצאה".

עיסאווי פריג' (צילום: מרק ישראל סלם)
עיסאווי פריג' (צילום: מרק ישראל סלם)

מוקדם יותר בית המשפט גזר על כיואן גזר דין מוות לאחר שנתפסה עם חצי ק"ג קוקאין באבו דאבי לפני כשנה. משרד החוץ מסר כי הוא מכיר את המקרה ומטפל באמצעות המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי ונציגויות ישראל במדינה.

כיואן, בעלת סטודיו לצילום, נסעה לפני שנה לאבו דאבי בעקבות הזמנה של מכר מהרשות הפלסטינית לצורך עבודה בתחום הגרפיקה. כשבוע לאחר הגעתה, התבצע בדירה חיפוש ונמצאו כמויות של קוקאין למסחר.

עד היום הוחזקה במאסר באמירויות ויוצגה על ידי עורך דין מקומי והיא נשפטה לעונש מוות לפני כמה ימים בפני הערכאה הראשונה וכעת הוגש ערעור בניסיון להפחית את העונש. רשויות החוק באמירויות רואות בעבירות סמים מהקשות במעלה ונוהגות להחמיר ברף הענישה ומרבות לפסוק גזר דין מוות בעבירות אלה.