לקראת חגיגות יום העצמאות, כינס היום (רביעי) שר התרבות והספורט חילי טרופר מסיבת עיתונאים הנוגעת לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, יחד עם מנהל מרכז ההסברה, מושיק אביב. 

בפתח דבריו, אמר השר כי הטקס יהיה השנה תחת הנושא "חברה פוגשת יד אחות", כאשר לדבריו, נועד לבטא ערבות הדדית. הוא הצהיר כי הטקס יהא "מעין טקס אלטרנטיבי, חלופה לרוח רעה של ביזוי ווולגריות ופילוג הנושבת לא פעם במהלך השנה".

שר התרבות חילי טרופר (צילום: אבשלום ששוני)
שר התרבות חילי טרופר (צילום: אבשלום ששוני)

"הטקס ידגיש את הטוב המשותף", הוסיף טרופר והדגיש כי "טקס המשואות הוא של כולם, בכל סיטואציה פוליטית". עם זאת, החלק המשמעותי במסיבת העיתונאים הגיע עם הודעתו של טרופר על כך שמופע הזיקוקים המוכר יבוטל על מנת לא לפגוע בהלומי הקרב המוחים על כך שנים ובנוסף, ראש הממשלה נפתלי בנט לא ינאם במהלכו.

בעקבות ההודעה של שר התרבות על ביטול הזיקוקים וקריאתו לראשי הרשויות לוותר על כך גם הם, הצטרף ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, להחלטה, וציין כי גם במועצתו לא יתקיים מופע: "זה המעט שנוכל לעשות למען הלומי הקרב".

בתגובה להחלטת השר, מנכ"לית נט"ל, אפרת שפרוט, כינתה זאת "החלטה אמיצה ותקדימית". היא הוסיפה כי "השנה גם המתמודדים עם פוסט טראומה יוכלו לשמוח  ביום חגה של המדינה. במשך שנים התקיים מאבק על סוגיית הזיקוקים ביום העצמאות וכעת החליט השר להרים את הכפפה ולבטל את המופע".