גל החום שטף את ישראל כבר לאורך השבוע, אך רק היום (חמישי) עונת הרחצה נפתחה באופן רשמי, עם פתיחתם של 14 חופי איגוד ערים כנרת. בנוסף ל-14 החופים, מחר ייפתחו 141 חופים נוספים ברחבי הארץ.  באופן רשמי, עונת הרחצה תימשך עד ל-24 באוקטובר.

104 חופים ייפתחו לאורך הים התיכון, מתוכם 13 יהיו בתל אביב-יפו ואורכם הכולל יעמוד על כ-13.5 קילומטרים, מגבול הרצליה ועד בת-ים. במקביל, 17 חופים ייפתחו סביב הכינרת וארבעה בים סוף.

על פי ההערכות, מספר הנופשים בחופי תל אביב-יפו עומד על ממוצע של כ-150 אלף נופשים בשבתות ובחגים וכ-25 אלף נופשים כל יום. סה"כ בעונת הרחצה נופשים בממוצע כ-8.5 מיליון מתרחצים. החופים שייפתחו בתל אביב יהיו: צוק צפון, צוק דרום,  תל ברוך, מציצים, הילטון, החוף הנפרד, גורדון, פרישמן, בוגרשוב, ירושלים, אביב, צ'ארלס קלור וגבעת עליה.  

שמש בחופי תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
שמש בחופי תל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"חופי הרחצה הם הבילוי המשפחתי והעיקרי הנפוץ ביותר בחודשי הקיץ וככזה, עלינו לעשות הכל כדי שהרוחצים יהנו ויהיו בטוחים בחופי הרחצה המוכרזים", ציינה אתמול שרת הפנים איילת שקד, שאף הוסיפה כי "אמשיך לפעול להגדלת הסיוע התקציבי לרשויות החוף וכפי שכבר הודעתי נפעל להקמת עשרה חופי רחצה חדשים, אשר יקלו על הצפיפות ויקטינו את מספר הטביעות בחופים לא מוכרזים".

במד"א התריעו, כי חובשים ופראמדיקים של הארגון העניקו אשתקד טיפול רפואי ל-248 בני אדם, מהם 40 שטבעו למוות, שבעה במצב אנוש שנזקקו לפעולות החייאה, 11 במצב קשה, 20 במצב בינוני ו-170 במצב קל. 

126 ממקרי הטביעה התרחשו בחופי הים התיכון, 22 בחופי ים המלח, 13 בחופי הכנרת, שישה בים סוף, עשרה בבריכות בצימרים, 32 בבריכות ציבוריות, 24 בבריכות פרטיות, 13 במאגרי מים ובנחלים ושניים בנהר הירדן.

"יש לשים לב כי כאשר אין בחוף מציל שרואה אתכם נכנסים למים, אין מי שיעזור לכם לצאת. שמרו על עצמכם", אמר מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש לקראת פתיחת העונה שתהיה בסימן – "בחיים לא נכנסים לים כשאין בחוף מציל".