בית החולים איכילוב הודיע היום (שישי) כי נקבע מותו של ברק לופן ז"ל, בן 35, מגבעת שמואל. הוא הותיר אחריו את אשתו דנה ושלושה ילדים. מבית החולים נמסר כי ברק נפצע אנושות בפיגוע הרצחני אמש וחרף מאמצי הרופאים, נקבע מותו ביחידה לטיפול נמרץ כללי.

לופן נולד וגדל בקיבוץ גינוסר הסמוך לכנרת. בעבר נחשב לאחד הקייאקיסטים המובילים בישראל וייצג את המדינה בתחרויות בינלאומיות, בין היתר באולימפיאדת בייג'ינג ולונדון. בנוסף לכך, סיים במקום השלישי באליפות אירופה לזוגות ב-200 מ' ובמקום החמישי באליפות העולם למרחק של 500 מטרים. בשנים האחרונות אימן בנבחרת ישראל ובמועדון הפועל ת"א.  ב-2016 חבר לופן לחותרת הפראלימפית פסקל ברקוביץ' בבאולימפיאדת ריו. 

ממשפחתו נמסר: "ברק אהובינו,  נכד של מייסדי קיבוץ גינוסר בעל ואב למופת. ספורטאי בכל רמ"ח אבריו, חבר הסגל האולימפי בתחום הקיאקים ומחנך דור העתיד בתחום. עזב אותנו בטרם עת, המומים, כואבים ואוהבים מאוד".

ברק לופן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
ברק לופן ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מהמועצה האזורית עמק הירדן נמסר: "המועצה האזורית עמק הירדן והעומד בראשה ראש המועצה עידן גרינבאום מרכינים ראש בכאב גדול ומשתתפים בצערם הכבד של משפחת לופן ושל כל קיבוץ גינוסר כולו. ברק אשר נפצע אנושות בפיגוע הטרור בתל אביב והלך לעולמו לאחר מאבק קשה על חייו בשעות האחרונות, הותיר מאחוריו משפחה אוהבת ועמק שלם כואב. יהי זכרו היקר ברוך". עוד נמסר כי הלוויתו תיערך בגינוסר, על מועדה המדויק יימסר מידע בהמשך.

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: ״עצב רב עם היוודע מותו של ברק לופן אשר נרצח בפיגוע אמש. ברק, היה ספורטאי הסגל האולימפי בעבר ומאמן  פראלימפי מצטיין כיום. ברק היה מוכר כאיש ספורט מקצועי ומסור. תנחומים מעומק הלב למשפחתו. יהי זכרו ברוך.״

מוקדם יותר, הותר לפרסום שמם של איתם מגיני ותומר מורד, בני 27 במקור מכפר סבא, שנרצחו בפיגוע הירי בעת שהגיעו לבר "אילקה" יחד ובילו במקום. משפחותיהם של הנרצחים מתגוררות בכפר סבא, בעוד שניהם עברו להתגורר בתל אביב, ככל הנראה היו גם שותפים לדירה. ההערכה הגוברת שאחד מהם אפילו עבד בבר, ייתכן והשני הגיע אליו לעבודה.