עשרות בליינים הגיעו הערב (שני) לבר האילקה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ארבעה ימים לאחר פיגוע הירי הרצחני שאירע במקום. חלק מהלקוחות אף עמדו בתור למקום ישיבה ואמרו כי באו לתמוך בבר שבו נרצחו ברק לופן, איתם מגיני ותומר מורד, לאחר שמחבל מג'נין פתח לעברם באש בערב חמישי. מחוץ לבר ניתן לראות ניידות משטרה שעדיין מאבטחות את המקום מאז הפיגוע.

רבים מהלקוחות מתגוררים באזור, אך אחרים הגיעו ממקומות רחוקים יותר. ביניהם, מינה ולירון, בנות 50 המתגוררות בשוויץ שצפו בהתרחשות בעת ששהו בציריך. "התלבטתי אם לבטל את הטיסה או לא", אמרה מינה. "עברתי לשוויץ לפני 25 שנה אבל הלב שלי פה. אתמול הגעתי עד לכיכר ולא המשכתי כי פחדתי. עכשיו ישבנו ממול, בחנו את המקום, לא היינו בטוחות שיפתחו. תפסנו אומץ ובאנו לדרינק".

בין היושבים בבר היה גם ראש הממשלה נפתלי בנט שהגיע בשעות הערב על מנת לחזק את הבעלים והתושבים. "היה פה אירוע קשה מאוד, נרצחו פה אנשים, נפצעו פה אנשים, אנשים טובים", אמר.

הוא הוסיף כי "אנחנו לא ניתן להם, לאויב שלנו, לעצור לנו את החיים. אנחנו לא ניתן להם לנצח אותנו. אנחנו חוזרים לחיות ואנחנו במקביל נלחמים במקומות שלהם, בבסיסים שלהם, במקורות שלהם, ואנחנו בע"ה ננצח. אני אוהב אתכם מאוד מאוד".

בנט בפתיחה המחודשת של בר האילקה לאחר הפיגוע, ללא קרדיט

ראש הממשלה בנט בבר האילקה לאחר הפיגוע (צילום: ללא)
ראש הממשלה בנט בבר האילקה לאחר הפיגוע (צילום: ללא)

כמו כן, גם ראש העיר רון חולדאי ביקר במקום, הזמין בירה וישב לצד יתר הבליינים. לקוח אחר סיפר: "אנחנו עובדים במסעדה בפינה. אני בעצמי עזרתי לבחור שהיה פצוע ולכוחות איחוד והצלה. הכנסנו את הלקוחות פנימה", אמר שלמה סופיר, אחד היושבים במקום.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בביקור בפאב ה"אילקה" בדיזינגוף: "הערב נפתח פאב ה"אילקה" בדיזינגוף לראשונה מאז הפיגוע בשבוע שעבר. הגעתי לחזק את בעלי המקום ואת המבלים בו. לצד הכאב הנורא על אבדן החיים, בערב הזה בפאב ההומה אדם ניכרות העוצמה הגדולה שלנו, המבט קדימה, הידיעה שגם אם יפגעו בנו לא נישבר. נמשיך לחיות, לשגשג ולפרוח. אנחנו ננצח".

רון חולדאי בבר האילקה (צילום: ראובן קסטרו)
רון חולדאי בבר האילקה (צילום: ראובן קסטרו)

"ראינו שהאילקה פותחים והחלטנו לבוא לתמוך במקום ולהראות שאנחנו לא מפחדים ממה שקורה פה. אנחנו פה ונישאר פה. החיים ממשיכים, מי שמפחד שיילך לשבדיה. עליתי מאיטליה ופה הרבה יותר טוב", הוסיף.

מורן זלמה, לקוחה נוספת, סיפרה: "אנחנו מכירות את הבעלים והחלטנו לבוא להרים. הם אמרו שלא מפרסמים את זה יותר מדי אבל שרוצים לפתוח היום. הם הרגישו שאם לא יפתחו הם נותנים יד לטרור ורצו להרים את הצוות ואת עצמם ולחזור כמה שיותר מהר לחיים. בשבת הלכנו לסרבסה, שזה אותם בעלים, הברים ריקים. אתה עובר פה הלוך ושוב ומכיר את כל האנשים שעובדים".

מבלים בפתיחה המחודשת של בר האילקה (צילום: ראובן קסטרו)
מבלים בפתיחה המחודשת של בר האילקה (צילום: ראובן קסטרו)

הפיגוע התרחש בסוף השבוע שעבר כשמחבל פלסטיני שהגיע לתל אביב מג'נין פתח באש באקדח לעבר בליינים בבר. מהירי נרצחו איתם מגיני, תומר מורד וברק לופן. בתום מרדף שנמשך שעות אחדות, המחבל אותר סמוך לכיכר השעון ביפו ונהרג במהלך חילופי אש עם לוחמי שב"כ וימ"מ. תשעה בני אדם נפצעו בפיגוע, בהם שלושה במצב קשה.