המפכ"ל קובי שבתאי העיד אתמול בוועדת החקירה לאסון מירון, והתייחס לאחריות לאסון, כשאמר: "אני אחראי על כל מה שקורה במשטרת ישראל - השאלה אם אחריות היא אשמה". ישראל דיסקינד, אחיו של שמחה בונים דיסקינד ז"ל שנספה באסון מירון, שוחח על כך עם ענת דוידוב וניסים משעל, בתוכניתם ב-103FM, והגיב לדברים. 

בפתח דבריו אמר: "אני חושב שהכינו אותו טוב מאוד בשביל לברוח מאחריות. זה כואב, אנחנו כן היינו מצפים שהוא ייקח סוג של אחריות. היו בעבר מפכ"לים, ראשי ממשלות ופוליטיקאים שידעו לקחת אחריות". 

על דבריו של שבתאי אמר: "זה מקפיץ ומגחך בו זמנית. מה פירוש 'אחריות איננה אשמה'? האמירות כלפי מפקד מחוז צפון וכלפי המהנדסים זה לא יותר מגלגול אחריות. היו אמירות מסוימות שלגמרי הסכמתי איתו, אמירות כמו על הדרג הפוליטי שלא נקף אצבע כדי להסדיר את ההר. הדרג הפוליטי לא עשה מי יודע מה גם במהלך השנה האחרונה כדי להסדיר את זה, אולי באופן זמני, אבל את ההר הזה צריך לשטח, לבוא ולעשות שם שינוי מקצה לקצה בכל מה שקשור להר מירון. זה לא נעשה גם אחרי האסון". 



"הוא צודק בנוגע לדרג המדיני, אבל בכל זאת היינו מצפים ממנו לקחת אחריות. לחתום על תוכנית אירוע בלי להגיע למקום, עשרות שוטרים שבאו אלינו הביתה לנחם אבל הם מספרים על אלפי שוטרים שלא מבינים מימינם ומשמאלם מה לעשות במהלך האירוע", הוסיף דיסקינד. 

"הייתה לו עדות מאוד ארוכה", המשיך האח, "היו דברים מסוימים שהשופטת ביטלה את דבריו בעקבות דברים אחרים שנאמרו על ידי ראש אגף מבצעים בעבר, דברים לגמרי ההפך שנאמרו על ידי מפקד מחוז צפון שמעון לביא, הם סוג של 'ידעו בעל פה את הפרוטוקול של הדיונים'. המפכ"ל הצליח לתמרן".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm