משרד החוץ פרסם היום (שלישי) אזהרה לישראלים אשר מתכוונים לצאת לסיני במהלך חג הפסח הקרוב. במשרד ציינו כי על הישראלים אשר ייכנסו לשטח סיני יש חשיבות להכיר את המלצות המטה ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי לפני היציאה משטח מדינת ישראל. 

עוד הזהירו במשרד מפני הסתבכות של ישראלים עם הרשויות המצריות בסיני וחידדו את הבקשה להכיר היטב את חוקי המקום טרם הכניסה לשם. 

"לאור העלייה הצפויה במעבר תיירים ישראלים לסיני בחופשת הפסח, ולאור עליה בתקופה האחרונה במספר המקרים בהם ישראלים נקלעים למצבי מצוקה מול הרשויות בסיני בשל חוסר הקפדה על חוקי המקום, באחריות האזרח היוצא לחצי האי סיני להקפיד להישמע להנחיות רשויות החוק ולנהוג בכבוד בהתנהלות מול הציבור והרשויות במקום", הודגש בהועדת המשרד. 

מעבר טאבה (צילום: פלאש 90)
מעבר טאבה (צילום: פלאש 90)


עוד הוסיפו וצייני כי בעת האחרונה התרחשו  מעצרים של אזרחים ישראלים במעבר הגבול בשל אמל"ח או סמים שנמצאו בתיקיהם, בשל אשרת שהיה פגת תוקף, או בשל התנהגות שאינה מכבדת את מנהגי המקום. עוד ציין משרד החוץ כי יש לבדוק היטב את התיקים והמזוודות לפני נסיעה לחו"ל כדי למנוע מהמצאות תחמושת או חומרים אסורים אחרים שהכנסתם "מהווה עבירה במדינות העולם ועלולים להביא למעצר, משפט ומאסר של אזרחים ישראלים". כמו כן צוין כי יש לשים לב לשעות ומועדי פתיחת מעבר הגבול בטאבה.