אברהם וויויאן דוד, הוריה של טוהר דוד שמתה במסיבת טבע לפני כחמש שנים, שוחחו הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגיא פלג ב־103fm על הרשעתם של מארגני המסיבה בגרימת מותה ברשלנות וקלות דעת, לאחר שסירבו לפנותה לבית חולים במשך שעות ארוכות מאז שהתמוטטה במהלך המסיבה ועד שמתה.  

אביה של טוהר, אברהם, אמר על ההרשעה: "השופט הוציא 172 עמודים, אנו יודעים שהוא עשה זאת בכובד ראש ועשה עבודה מקצועית. אנו לא מזלזלים ומכבדים את עבודתו. אך אנו יודעים את המקרה בין השורות, ובין השורות ראינו דברים שציפינו לקבל הרשעה מבחינתנו לשלושת הנאשמים באותה מידה.

"לגבי שני הנאשמים מארגני המסיבה, היו באותה מידה. אחד אמר שיש לו תיקים קודמים ואמר לשני לנער אותו מאחריות. הם ניהלו את כל האירוע מהתחלה ועד הסוף. המארגנים הייתה להם מודעות מלאה, והם בחרו להשאיר את טוהר. בפועל אנו יודעים את האמת. מה שהיה שם זו הריגה, מוות ברשלנות זה לא ידיעה". 

"מעבר לזה שאני אבא של טוהר ומזועזע מכל המקרה, אני מסתכל שכלית מה היה שם. הייתה שם עבריינות של המארגנים, הם ניצלו את המצב שטוהר הייתה חסרת אונים. הכל היה פרוץ, לא הייתה שום אחריות. בגלל זה הם אמרו שיש פה בחורה חסרת אונים, הם שמרו עליה כמו כלבי שמירה, בכוח פיזי לא נתנו לה לצאת משם, זה אירוע מזעזע ביותר. אנו יודעים את האמת. מזעזע אותנו שמקלים ראש". 

האם ויויאן הוסיפה: "אלינו הגיעו כל העדויות, הסטודנט לרפואה מקצועי יותר מכל אדם אחר שהיה שם, היה שם עם טוהר לפחות ארבע שעות, המצב שלה הידרדר, היא הקציפה, הקיאה דם, כל המערכות קרסו לה. הוא לקח אחריות ואמר תחזירו אותה למסיבה. הטנדר יצא כבר לבית החולים, ואם הוא היה יוצא לביה"ח לא היה כל הסיפור הזה.

"הוא לקח את מלוא האחריות על הילדה, מה שהוביל למותה של הילדה שלי זה לאו דווקא סמים, היא לא לקחה סמים. לפי מה שאנו קראנו, אין מידע מדויק על זה שהיא לקחה סמים אלא שלא נמצא תימוכין, זה משהו שנקבע. לא מקובל עליי שכל התקשורת באים ואומרים שהיא לקחה. גם אם היא לקחה וגם אם לא, היה צריך לפנות אותה. אני מאוז זועמת, וכועסת, ואלחם שאנו כן נלך לערעור". 

ויויאן סיכמה: "אין לזה בכלל אפשרות להסביר כמה אני מתגעגעת, זה כל יום כל היום, העיניים שלה מול העיניים שלי, מאוד קשה. לא חגים, לא שישי שאנו רגילים לעשות קידוש, מאוד מתגעגעת. היא הייתה גם חברה שלי חוץ מבתי. מאוד קשה לי, מתגעגעת ואין לזה סוף, כמה שמנסים לנחם שום דבר לא יכול לנחם אותי במשך 5 שנים".  

בהמשך הצטרף לשיחה עורך הדין בועז קניג, המייצג את המשפחה, והביא את גרסתם: "אנו קצת רחוקים מהעניין של ערעור כרגע. אני מייצג את ההורים, לבי יוצא אליהם על המקרה העצוב והמצער והמוות שלא היה אמור לקרות. מבחינה משפטית, ביהמ"ש ניתח ניתוח ארוך, מקצועי ומפורט את כל האחריות והמודעות של שלושת הנאשמים.

"מבחינת ערעור, אנו ערב לאחר הכרעת הדין. יש כאן גם תקדים משפטי שעדיין לא היה בישראל, בעבירה כזו הרשעה בהמתה בקלות דעת. נפעיל את כל הלחץ על הפרקליטות כדי שהיא תגיש את הערעור לבית המשפט העליון".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm