שתי מטיילות אשר הסתובבו בנחל תמר, נכנסו היום (רביעי) לשטח החשוד כשדה מוקשים. למקום הוזעקו שוטרים, מתנדבי משטרת ישראל מיחידת החילוץ ערבה, גורמי צבא והצלה. מועצה אזורית ערבה תיכונה עדכנה כי מדובר בשתי אחיות: נערה וילדה, שטיילו עם משפחתן בנחל.  

מועצה אזורית ערבה תיכונה עדכנה כי ילדה אחת הוצאה מתוך שדה המוקשים, בעוד שאחותה עוד מעט תחולץ מחוץ לשטח המסוכן. זמן קצר לאחר מכן, עדכנה המשטרה כי הסתיימה פעולת החילוץ ושתי האחיות הוצאו משדה המוקשים בשלום. 

מהמשטרה נמסר כי החלה פעילות במקום על מנת לחלץ את שתי המטיילות מהשטח המדובר. עוד נמסר כי הציבור מתבקש לטייל רק במקומות המיועדים לכך ולעמוד בקשר עם איש קשר בנוגע לזמני הגעה לנקודות ציון קבועות מראש.

"הן עומדות במקום, קיבלו הנחיה לא לזוז, זה יקח ככל הנראה עוד כשעה עד לפינויין", אמר אור לב, מפקד יחידת חילוץ ערבה, בריאיון לערוץ 12. 

האזור החשוד כשדה מוקשים בערבה (צילום: יחידת חילוץ ערבה)
האזור החשוד כשדה מוקשים בערבה (צילום: יחידת חילוץ ערבה)


לא מדובר באירוע הראשון שבו מטיילים נתקעו בשדה מקושים באזור המדובר. בשנת 2019, קבוצה של שישיה מטיילים מנפאל שהסתובבה באזור הערבה, נכנסה לתוך שטח שנחשד כשדה מוקדים, צפונית למושב העובדים חצבה. לאחר קבלת הדיווח במשטרה, נוצר קשר עם הצעירים, סטודנטים העובדים ביישוב סמוך, והם הונחו להישאר במקומם. בסופו של דבר הם חולצו משם בשלום לקראת הלילה.  

החילוץ משדה המוקשים בדרום  (צילום: יחידת חילוץ ערבה)
החילוץ משדה המוקשים בדרום (צילום: יחידת חילוץ ערבה)


כזכור, במרץ 2011 אישרה מליאת הכנסת בקריאה שלישית את חוק פינוי המוקשים, שמסדיר את פינוי שדות המוקשים בישראל באמצעות הקמת רשות הלאומית לפינוי מוקשים. האחרונה פועלת תחת משרד הביטחון, לשם ניקיון חולות ושטחי מדינת ישראל מפני עשרות אלפי המוקשים שעדיין טמונים בה, מדן ועד אילת. 

המוקשים שנותרו בישראל הוטמנו לאורך העשורים שבין מלחמת העולם השנייה ועד מלחמת לבנון השנייה, חלקם הונחו על ידי צה"ל וחלקם על ידי צבאות ערב, והם כוללים שני סוגים: מוקשים גדולים המיועדים לפגיעה בכלי רכב, כמו זה שפגע בג'יפ הצה"לי של שבעת החיילים בשבוע שעבר, ומוקשים קטנים לפגיעה בבני אדם, כמו זה שפגע בילד דניאל יובל ב־2010 וגרם לו לאבד את כף רגלו.