איש התקשורת והישראלי היחיד שהיה חבר בוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, הלך הערב (רביעי) לעולמו בגיל 79. 

מהוועד האולימפי בישראל נמסר כי "הוועד מרכין ראש בצער רב ואבל כבד על לכתו של אלכס גלעדי. עם היוודע בדקות האחרונות דבר מותו של חברינו ושותפינו לדרך, אלכס גלעדי, הוועד האולימפי בישראל מרכין ראש בצער רב ואבל כבד על לכתו של חבר ה -IOC וחבר הנהלת הוועד האולימפי בישראל, אלכס גלעדי נפטר אחרי מחלה קשה, תוך הידרדרות מהירה מאוד במצבו הבריאותי שהותירה את כולנו המומים וכואבים".

גלעדי, כך הוסיפו, הינו הישראלי הראשון אי פעם שנבחר לחבר הוועד האולימפי הבינלאומי, ה-IOC והפך להיות צלע מרכזית כמוביל עולמי בתחום זכויות השידור בספורט בכלל ובספורט האולימפי בפרט.

אלכס גלעדי (צילום: עדי אבישי)
אלכס גלעדי (צילום: עדי אבישי)

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל: "מותו של אלכס הוא אבידה גדולה לספורט הישראלי והעולמי ועבורי באופן אישי זה כאב עצום. אלכס היה לי למנטור ומורה נבוכים ב-25 שנים האחרונות בהבנת זירת הספורט העולמי. עם השנים הפך לידיד אמת ועמד לצידי בכל תהליכי ההתפתחות שלי בעולם ניהול הספורט".

"אדם חכם, מנוסה ומחוייב מאוד לעשייה הציבורית והמקצועית, דייקן חרוץ ובעל ידע עצום, איש של אנשים, חבר טוב. לפני פחות משבועיים היתה לי את הזכות לבלות איתו בלונדון לשיחות אישיות עמוקות, כשהוא עדיין אופטימי ומאמין שיצליח להתאושש ולהחלים, אך גופו נכנע למחלה במקום שהנפש עדיין תאבת חיים. אני מחבקת את גליה בתו ואת טל העוזרת הנאמנה שלצידו, הוא יחסר לי מאוד".

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי היוצא: "הספורט הישראלי איבד היום מורה דרך, מנהיג מוביל וחבר טוב לרבים. כשהצטרפתי לתנועה האולימפית היה זה אלכס שהוביל אותי בשביליה של התנועה האולימפית אותה כה אהב, כיבד ונשא את חזונה בגאון מעל כל במה ברחבי העולם. אנו נפרדים מאלכס היום בצער רב ובכאב עמוק, יהיה זכרו ברוך".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי: "כאב וחלל עצום, משאיר חלל עצום בספורט האולימפי. אלכס תמיד היה שם עבורינו אין ספור פעמים, תמיד זמין לכל שאלה או בעיהעזר לי בעיצה טובה ובחיבור לגורמים המובילים בתנועה האולימפית, בוועדות המארגנות את המשחקים האולימפיים. למדתי ממנו באופן אישי בכל פעם שפגשתי אותו. קשה לדמיין אירועים אולימפיים ללא נוכחותו. אני משתתף בצער המשפחה".

מקשת נמסר: "שידורי קשת אבלה על מותו של אלכס גלעדי, איש טלוויזיה , ממייסדי קשת, מי שהיה מנכ״ל החברה, סגן נשיא ב NBC וחבר הוועד האולימפי הבינלאומי, מפיק שידורים הסטורים, בעל חזון וממעצבי הטלויזיה בישראל. אנחנו חייבים לו רבות ומבכים על לכתו. יהי זכרו ברוך".

אלכס גלעדי (צילום: דני מרון)
אלכס גלעדי (צילום: דני מרון)

גלעדי נולד בטהרן ועלה לארץ ישראל עם משפחתו בגיל שנה. הוא גדל ברמת השרון ולמד בבית הספר הימי מבואות ים. בשנת 1964 הצטרף למדור הספורט של העיתון "ידיעות אחרונות" ובשנת 1968 החל לעבוד במחלקת הספורט של הטלוויזיה הישראלית.

בשנת 1977 מונה למנהל האירועים המיוחדים ובמסגרת זו היה אחראי להפקות שידורי טלוויזיה בולטים, בהם: גמר אליפות אירופה בכדורסל בו זכתה מכבי תל אביב בשנת 1977, אירוויזיון 1979 שהתקיים בישראל וביקור נשיא מצרים, אנואר סאדאת, בישראל.

בשנת 1980 היה אחד מחברי משלחת איחוד רשתות השידור האירופאיות לאולימפיאדת לייק פלאסיד. גלעדי סייע לקדם את זכיית הרשת בזכויות השידור לאירועי ספורט מובילים, כגון אליפות העולם באתלטיקה בהלסינקי ב-1983.

הוא מונה לסגן מנהל מחלקת הספורט וקשריו הטובים בוועד האולימפי הבינלאומי הביאו ל-NBC את זכויות השידור למשחקים האולימפיים למשך 10 שנים. במקביל לעבודתו ב-NBC, הקים את "שידורי קשת", שזכתה בזיכיון לשידורי ערוץ 2, ומשנת 2005 הוא כיהן כנשיא הקבוצה.

גלעדי היה חבר הוועד האולימפי הבינלאומי מאז 1994. הוא היה חבר בוועדות המארגנות של אולימפיאדת אתונה (2004), אולימפיאדת בייג'ינג (2008) ואולימפיאדת לונדון (2012).